سئو سایت های پزشکی و اهمیت بازاریابی اینترنتی برای پزشکان

بهینه سازی سایت،طراحی سایت و بازاریابی دیجیتال
سئو و نکاتی که باید درباره آنها آگاه باشید.
25 نوامبر 2016
بهینه سازی سایت،طراحی سایت و بازاریابی دیجیتال
رابطه سئو و بازاریابی محتوا
25 دسامبر 2016

سئو سایت های پزشکی و اهمیت بازاریابی اینترنتی برای پزشکان

بهینه سازی سایت،طراحی سایت و بازاریابی دیجیتال

بهینه سازی سایت،طراحی سایت و بازاریابی دیجیتال

در حال حاضر نسبت به هر زمان دیگر بازاریابی آنلاین برای حرفه ی پزشکی و پزشکان اهمیت بالایی دارد. حضور داشتن آنلاین در وب سایت، رسانه های اجتماعی و طرح های مختلف بازاریابی پزشکان بسیار اهمیت دارد.

گوگل وسیعترین موتور جستجو استفاده شده در تمام جهان است و اعلام کرده است که بخشی از سایت خود را برای “اطلاعات با کیفیت پزشکی” اختصاص داده است تا کاربران بهترین نتایج را برای جستجو خود دریافت کنند. یک تناوب 20% از جستجوها در گوگل به سلامتی مربوط هستند، به همین دلیل گوگل شروع به فعالیت کرد تا بتواند اطلاعات مربوط به مسائل پزشکی و وابسته به سلامتی انسانها را به بهترین نحو ارائه دهد. از ابتدای این پیشروی، گوگل توجه بسیار زیادی به سایت های پزشکی و محتوای درون آنها کرد.

پزشکان و متخصصان پزشکی باید درک کنند که چگونه می توانند علاوه بر وب سایت های اطلاعاتی در حال حاضر و یا به روز شده، بازدید سایت های خود را بالا ببرند. سئو سایت های پزشکی و بازاریابی اینترنتی کلید این معما است و فواید بسیاری را نسبت به روش های سنتی بازاریابی ارائه می دهد که شامل رسانه های اجتماعی، بهینه سازی سایت(سئو سایت های پزشکی) و محتوای دید است و وب سایت آنها را در لیست جستجوهای اینترنتی افرادی که به دنبال رفع مشکلات مربوط به سلامتیشان هستند بالاتر نگه می دارد.
وقتی شخصی به دنبال یک راهنمایی برای سلامتی است می تواند از هر روشی که فکر می کند برای خودش، خانواده اش و فرزندنش مناسب تر است استفاده کند.  پزشکی که ما امروزه می شناسیم، به سرعت منسوخ خواهد شد؛ اگر او بخواهد این راهنمایی ها را از گوگل طلب کند.

سئو در حوزه بهداشت و سلامت برای چه کسانی مناسب است؟

  • مطب های پزشکی
  • کلینیک ها و مرکز های سلامتی در شهر و مناطق
  • جراحان پلاستیک و متخصصان پزشکی دیگر
  • شرکت های بیمه سلامتی و بیمارستان ها
  • شرکت های داروسازی
  • سازندگان تجهیزات پزشکی

نتایج گوگل برای علائم پزشکی

سئو سایت های پزشکی

تشخیص مشکلات سلامتی در گوگل بر پایه‌ی تاریخچه جستجوی کاربران است. هنگامی که یک عبارت با بخش های محتلف از بیماری ها و شرایط سلامتی در گوگل جستجو می شود، غول موتور جستجو یک نوار کناری را در گوشه سمت راست بالای سایت نمایش می دهد که اطلاعاتی از شرایط بیماری، درمان آن، یا اینکه واگیردار است یا نه، تصاویری و یا نمودارهایی از آن، لینک هایی به سایت های پزشکی را نمایش می دهد.

اطلاعاتی که گفته می شود توسط پزشکان مجوز دار ارائه شده اند. افرادی که به دنبال این اطلاعات می گردند حالا می توانند بیماری خود را راحت تر تشخیص بدهند، آن هم به شیوه ای که به نظر می رسد معتبر است و پاسخ های بسیاری را فراهم می کند.
تکذیب نامه ها مسئولیت گوگل را در قبال هر اطلاعات نادرست حل کرد و راه را برای تشخیص نادرست بیماری باز کرده اند.

جعبه جواب گوگل

گوگل اظهار کرد که جستجوها در وب سایتش برای شرایط پزشکی، یک توصیف کلی از وضعیت –وابسته به آنچه جستجو می شود- را در اختیار کاربران قرار می دهد که حاوی اطلاعاتی همچون، علت ها، نشانه ها، آرمایشها، درمان ها، پیش آگاهی و پیشگیری ها خواهد بود.

%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-1

سئو سایت های پزشکی

باز هم، گوگل توصیفی برای بیماری شما فراهم می کند آن جور که شما آن را در جستجو وارد می کنید. پس خیلی مهم است درک کنید که حتی یک تغییر در کلمات مورد جستجو وارد شود؛ نتایج جستجو متفاوت خواهد شد. پس اگر توصیف یک بیماری حاوی نشانه ها و علائم بیماری های شما نبود یا اصلاحات نادرستی در آن به کار برده شده بود، در واقع بیماری ای در نظر گرفته شده که دچار آن نیست! و کاربر حقایقی در مورد تشخیص و درمان مشکلاتی را مطالعه می کند که در واقع آن را تجربه نکرده است.
با توجه به این موضوع که گوگل PHD ای در پزشکی ندارد، بهتر است حتما به کاربر هشدار داده شود در مواجهه با مشکلات و بیماری ها بهتر است با دکتر مشورت کند. اما ایده اولیه همه ی افراد این است که ابتدا به تبلت یا گوشی هوشمند خود مراجعه کنند و از آن به جای یک پزشک مشاوره بخواهند.

اعتبار اطلاعات پزشکی گوگل

مدیر تولید ابتکار جدید گوگل، پرم رمزوامی، یک تیم از پزشکان با مدیریت دکتر کپیل پاراک اطلاعات موتور جستجو را پوشش می دهند. دکتر پاراک که دارای مدرک MD,MPH و PHD از جان هاپکینز می باشد، قبل از اینکه به گوگل بپیوندد برای کاخ سفید کار می کرده است.
مدیریت این پروژه، راماسوامی، هشدار داده است که اطلاعات تهیه شده توسط منوی کناری گوگل نباید بعنوان مشاوره پزشکی مورد استفاده قرار بگیرند، ” انچه که ما در گوگل ارائه می دهیم تنها هدف اطلاعاتی دارند و شما همیشه باید با یک متخصص حرفه ای پزشکی برای شرایط پزشکی خود مشورت کنید.”
او حتی در ادامه می گوید که هدف از ادامه این ارائه ها توسط گوگل “کمک کردن به شما در تصمیمات سلامتی با بالا بردن اطلاعات عمومیتان” می باشد.

گوگل اطلاعات پزشکی را برون سپاری می کند.

یک روند بسیار سریعی در بالا رفتن تعداد افرادی که مشکلات سلامتی خود را در گوگل سرچ می کنند و علاقه دارند تا خودشان از طریق اینترنت بیماری خود را تشخیص دهند، وجود دارد. در واقع یک چهارم از تمام جستجوهای گوگل به صورت آنلاین برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد مشکلات پزشکی و سلامت انسان می باشد.
در میانگین جستجوهایی که کاربران انجام می دهند، گوگل یک میانگینی از حقایق پزشکی را در سمت راست صفحه جستجو نمایش می دهد. از کجا این اطلاعات را تهیه می کند؟ از وب سایت های پزشک ! اگر وب سایت شما حاوی اطلاعات و محتوای حقیقی باشد، شما می توانید از منابع گوگل برای این اطلاعات باشید.

چرا برای پزشکان استفاده از بازاریابی آنلاین اهمیت دارد؟

سئو سایت های پزشکی

هنگامی که کاربران به دنبال اطلاعات پزشکی هستند ابتدا به سراغ موتورهای جستجویی مانند گوگل، یاهو یا Bing می روند. در حقیقت جستجو درباره اطلاعات پزشکی یکی از شایعترین فعالیت های آنلاین کاربران اینترنتی در چند سال اخیر بوده است و سئو در واقع یکی از مهمترین راهکارها برای جذب این کاربران است.
هر متخصص و یا پزشکی که در این زمینه کار می کند باید بپذیرد که مشاوره در سایت به جای مشاوره و ملاقات با پزشک اصلا توصیه نمی شود. چون برای بیماران می تواند خطرناک باشد و باعث دادن اطلاعات اشتباه و تشخیص اشتباه شود.
این اتفاق در گوگل باعث تغییر در تمام شیوه های پزشکی شده است. مردم تمایل کمتری دارند برای ملاقات با دکتر، دندانپزشکان، فیزیوتراپیستها، پزشکان و یا جراحان برای مشاوره گرفتن درمان و مراقبتی که نیاز دارند.

الان با بیمه های سلامتی و پزشکی افراد بیشتری راحت تر می توانند به مراقبت های پزشکی ای که قبلا در دسترس نداشته اند را به دست بیاورند. در نتیجه، الان مراقبت های پزشکی که با هزینه هایی مقرون به صرفه تر هستند، تقاضای بیشتری دارند به خصوص برای کسانی که اصلا بیمه ندارند دانستن کدام پزشک و کلینیک هزینه کمتری دریافت می کند اهمیت بالایی دارد.

با بالارفتن رقابت در حوزه پزشکی، الان برای پزشکان اهمیت فراوانی دارد تا خدماتشان را به بیماران بشناسانند، پس بهتر است آن را در بازار با دقت بیشتر ارائه دهند بدین معنی که وب سایت شما، صفحات اجتماعی، و یا هر بازاریابی آنلاینی که آغاز کرده اید باید این قابلیت را داشته باشد تا حوزه فعالیت شما، مزایایی که برای بیماران دارید، و در واقع حضور شما را در این حوزه به خوبی معرفی کند! شما حتی می توانید نشان دهید همکارانتان از بهترین ها هستند، موفقیت ها و جوایز خود را به اشتراک بگذارید و به طور همزمان درمورد تخصصتان تبلیغ کنید.

چون بسیاری از مردم برای بدست آوردن اطلاعات پزشکی به اینترنت مراجعه می کنند، یک فرصت مناسب برای یک سازمان با حوزه کاری پزشکی ایجاد شده است تا با استفاده از استراتژی سئو، دامنه کاربران خود را وسیعتر کند و باز هم به این منطق می رسیم که موسسه ها و سازمان های پزشکی که در جستجو های اینترنتی پیدا نمی شوند در واقع خود را از این شانس محروم کرده اند.

چه شما یک پزشک عمومی خصوصی باشید چه در بیمارستان یا کلینیک کار کنید یا کارمند صنعت داروسازی و یا تجهیزات پزشکی باشید، شما در واقع برای تجارت پزشکی کار می کنید و این اهمیت فراوانی دارد که مخاطبان هدف شما بتوانند شما را آنلاین پیدا کنند.

خودتان حوزه فعالیت پزشکیتان را قبل از گوگل کنترل کنید

پزشکان با وجود وب سایت هایی مانند پزشکان، راه حل های خانگی، سایت های تولید کننده محصولات و غیره علاوه بر اطلاعات پزشکی گوگل که خیلی سریع در سایت ظاهر می شود، باید بتوانند حضور در وب سایتهایشان را جدی بگیرند.
در تلاش برای داشتن یک مطب یا کلینیکی پر از بیماران شاد و راضی و به دست آوردن بیماران جدید، داشتن محتوایی تازه، منحصربفرد و قوی می تواند برای شما اهمیت فراوانی داشته باشد.

نکته ای حرفه ای: چه شما یک پزشک عمومی باشید، چه پزشک، جراح، دندانپزشک، فیزیوتراپ یا متخصص بیمارستانی باشید، مانند هر کسب و کار دیگر میزان بازدید و حضور افراد درون سایتتان از اهمیت بالایی برخوردار است. این اتفاق به شما کمک می کند تا بیمارانی که برای تشخیص بیماریشان به سایت شما مراجعه می کنند ترغیب شوند به شما مراجعه کنند و همینطور برای حفظ بیماران قبلیتان کمک می کند.
بازاریابی آنلاین مدتی زمان می برد. شما برای اینکار نیاز به یک تیم بازاریابی ندارید بلکه نیاز به سئوی سایتتان که توسط حرفه ای های این زمینه باید صورت بگیرد نیاز دارید.

از تکنولوژی به نفع خودتان استفاده کنید

با وارد شدن تکنولوژی در حرفه پزشکی همه چیز تغییر کرد. مردم دیگر در دفترچه تلفن به دنبال یک پزشک نمی گردند. آنها از وب سایت ها استفاده می کنند. امروزه معرفی های فرد به فرد جای خود را به جستجوهای آنلاین و بررسی نظر بیماران قبلی داده است.

اگر شما کنترل وب سایت خودتان را به دست گرفتید، آن را بروز رسانی کردید و اطلاعات مناسب در آن قرار دادید، از سرویس سئو استفاده کردید، و با بیمارانتان و بیماران بالقوه تان در تماس بودید، شما به اندازه زیادی از این کار منفعت کسب می کنید. شما یک منبع اطلاعاتی خوبی خواهید بود و بهتر از گوگل هستید، در این حالت شما به سود آوری خواهید رسید.

محتوای با ارزش و بهتری را انتخاب کنید.

خیلی مهم است که برای افزایش دادن بازدید ها از وب سایتتان، به بازاریابی آنلاین خودتان توجه کنید و برای آن وقت صرف کنید. این کار توسط تولید محتوا، بهینه سازی موتور جستجو، بازاریابی در صفحات اجتماعی و غیره صورت می پذیرد! چه اتفاقی می افتد اگر گوگل الان که خود را به عنوان یکی از مقام های پزشکی در نظر گرفته اند، از وب سایت شما چشم پوشی کند و به آن توجه نکند؟

کدام پزشکان بهتر است از بازاریابی آنلاین استفاده کنند؟

علاوه بر فراهم کردن توصیه ها، درمان ها و تشخیص ها برای مشکلات سلامتی بیماران که اهمیت فراوانی دارند، درک این که سایت شما نیاز دارد تعداد بازدیدکنندگانش را روز به روز بالاتر ببرد و شما باید از یک استراتژی بازاریابی آنلاین مناسب استفاده کنید، نیز اهمیت فراوانی دارد. تمام پزشکان باید استراتژی بازاریابی و حضود در وب سایتهایشان را جدی بگیرند. بازاریابی دیجیتال برای دندانپزشکان و جراحان همان قدر مهم است که سئو برای پزشکان عمومی و فیزیوتراپ ها اهمیت دارد.

سئو سایت های پزشکی

از یک حرفه ای و متخصص برای بازاریابی آنلاین  سئو سایت های پزشکی خود استفاده کنید

تعدادی خرافه و نظر در مورد شرکت های سئو و بازاریابی آنلاین وجود دارد. ترس از هزینه بالا، نبود نتایج قابل مشاهده، ندیدن نتایج کاری شرکت، و خیلی ساده تر از این ها باور انکنه یازاریابی اینترنتی اهمیتی ندارد و به کسب و کار شما وابسته نیست از مهم ترین دلایلی است که مردم به سراغ متخصصین برای بالابردن بازدید سایتشان نمی روند.
شرکت های معتبر سئوی زیادی هستن که می توانند راه حل خوبی برای تحارت شما باشد! اما توجه کنید تجارت با پزشکی متفاوت است و بهتر است به متخصصان این زمینه سپرده شود.

سئو سایت های پزشکی

انتخاب کردن یک شرکت مناسب مهمترین چیز برای شماست. وقتی که یک شرکتی بازاریابی آنلاین، سئو و بهینه سازی سایت، صفحات اجتماعی، و خدمات وب سایت را به شما پیشنهاد می دهد که ادعا دارند می توان گزارشات آن ها را بررسی کرد و یا با مشتریان راضی آنها صحبت کرد، اما همیشه ترسی در این زمینه وجود دارد که می توان آن را کاهش داد.
تعداد زیادی از شرکت ها وجود دارند که می توانند این کار را به شما ارائه دهند، که معمولا درخواست حق الزحمه را قبل از شروع کار از شما خواهند داشت، قبل از اینکه هیچ کاری برای شما انجام دهند و بسیاری از مشتریان آنها بدلیل نرسیدن به نتیجه مورد نشر نظرشان در مورد همکاری عوض می شود.
در عصری که استفاده از تکنولوژی در جهان بسیار پخش شده است، و می توان اطلاعات را به سرعت در بسیاری از جنبه های مورد علاقه به دست آورد، این تعجب آور نیست که یک شرکت موتور جستجو مانند گوگل نگران شرکت هایی که در این زمینه کار می کنند و قابلیت هایشان باشد و راه هایی برای جلوگیری از کار غیر حرفه ی آنها ایجاد کند.
بیماری های و مشکلاتی که به سلامتی انسانها مربوط می شود، باید خیلی جدی گرفته شوند. نه تنها این خصوصیت جدید گوگل می تواند باعث شود که بیمار بالقوه از رفتن به پزشک و یا بیمارستان طفره نرود بلکه بر روی کسانی که در این حوزه کار می کنند هم تاثیر می گذارد و باعث بالا رفتن تعداد بازدید از سایتشان و همینطور بهتر شدن بازار کارشان خواهد شد.

ما چگونه به سئو سایت های پزشکی کمک می کنیم؟

در واقع راه حل ما برای کمک به شما، نیروهای انسانی متخصص برای کار با پزشکان و سازمان های بهداشتی برای شناخت محیط منحصربفردی که شما کار می کنید، آشنا با اطلاعات پزشکی مربوط به هسته کاری شما و موثر در مشخص کردن هدف سئو شما هستند. ما شما را برای رسیدن به یک سئوی سازمان یافته طراحی شده برای رسیدن به نتایج مناسب، راهنمایی می کنیم.

  • کشف و پژوهش: اهداف گروه خود را تعریف کنید و سطح رقابت، معماری سایت، کلمات هدف و چگونگی عملکرد خود را ارزیابی کنید.
  • ساده سازی: بهینه سازی صفحات سایت و استفاده از بهترین و حرفه ای ترین روش ها برای کاربرد سئو در سایت
  • تجزیه و تحلیل: نظارت و گزارش عملکرد سایت، ارزیابی ROI و توصیه های آگاهانه

ما می دانیم که هدف از سئو تنها کسب بینندگان بیشتر از سایت شما نیست بلکه ما می خواهیم شما از این بازدید ها سود داشته باشید. هدف شما هرچه باشد از افزایش تعداد بیماران، بیشتر کردن تعداد عمل ها یا بهتر کردن فروشتان، ما تلاش می کنیم که شما را به آن میزان که دوست دارید برسانیم.

می خواهید بدانید که یک موسسه سئو و بهینه سازی چه کارهایی می تواند برای مطب، کلینیک و یا حتی بیمارستان شما انجام دهد؟ لطفا در تماس گرفتن با تلگرام ما شک نکنید : 09195337121 ما خوشحال می شویم تا به شما به صورت رایگان مشاوره بدهیم و به شما کمک کنیم تا مسیر خود را بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *