بهینه سازی سایت،طراحی سایت و بازاریابی دیجیتال
سئو و نکاتی که باید درباره آنها آگاه باشید.
25 نوامبر 2016
سئو و بهینه‌سازی سایت،طراحی سایت و بازاریابی دیجیتال

سئو و بهینه‌سازی سایت،طراحی سایت و بازاریابی دیجیتال

برتری رقبای شما می‌تواند برای کسب و کار شما چالش بزرگی به حساب بیاید و اینجاست که بهینه‌سازی موتور جستجو SEO می‌تواند وارد ماجرا شود و شما را نجات دهد. اگر شما برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو، محتوایی قابل فهم و خوانا فراهم کنید، آنها می‌توانند رتبه شما را در نتایج جستجو بالاتر از آنها قرار دهد. به همین خاطر ابتدا سئو و بهینه‌سازی سایت و روش کار موتورهای جستجو را توضیح می‌دهیم، قبل از اینکه ما برای سئو و بهینه‌سازی سایت شما عمیق شویم.

سئو و بهینه‌سازی سایت

سئو و بهینه‌سازی سایت

سئو و ‌ سایت چیست؟


سئو و بهینه‌سازی سایت در موتور جستجو روشی برای پیشرفت ثابت و دائمی وب سایت شماست که برای به دست آوردن رنکینگ بهتر در صفحه نتایج موتور جستجو(Search Engine Results Page : SERP)، می‌باشد. سئو و بهینه‌سازی سایت تکنیک‌ها و استراتژی‌های مختلفی را به کار می‌برد تا وب سایت شما را با افزایش ترافیک و بازدید بهبود بخشد. بازدیدهای طبیعی و بدون پرداخت موتورهای جستجو متغیر هستند زیرا بازدیدکننده‌‌هایی که به طور جدی درباره هر آنچه که شما ارائه می‌دهید جستجو می‌کنند.

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟


فاکتورهای بسیاری برای مشخص کردن جایگاه شما در نتایج موتورهای جستجو وجود دارد، اما مهمترین آنها ارتباط، اعتبار و شخصی‌سازی است. درک کردن و بهبود این خصوصیات می‌تواند در پیشرفت سایت شما کمک بسزایی نماید زیرا گوگل و دیگر موتورهای جستجو خواستار مرتبط‌ترین و معتبرترین نتایج را به کاربرهایشان نشان دهند. هرچند در بعضی مواقع، شخصی‌سازی بر روی نتایح تاثیر می‌گذارد و نمونه‌هایی از شخصی‌سازی می‌تواند آگاه‌سازی در مورد مکان، جستجوهای پیشین کاربر، الگو و ارتباط اجتماعی آنها باشد.

در اینجا چند نمونه مثال کاربردی برای فهم بهتر موضوع داریم. فرض می‌کنیم که شما یک سایت فروشگاهی برای فروختن iPhone7 به صورت آنلاین را راه‌اندازی کرده‌اید.

  • ارتباط: شخصی به دنبال خرید ipad است. شما موبایل می‌فروشید و نه تبلت، پس قصه همینجا ختم می‌شود! وب سایت شما برای خرید تبلت در نتایج گوگل بالا نمی‌آید. حتی اگر آن شخص بخواهد iPhone 6 هم خرید کند، گوگل این تفاوت را متوجه خواهد شد و الگوریتم متفاوتی را برای نشان دادن نتایج خود به کار خواهد برد.
  • اعتبار: شخصی قصد خرید iPhone 7 را دارد. آیا واقعا گوگل می‌خواهد سایت شما را در ردیف اول به کاربر خودش نشان دهد؟ آیا شما از سایت اپل قابل اعتمادتر هستید برای کاربر؟ اینطور نیست، اما شما می‌توانید موقعیت‌هایی دیگری را مورد هدف خود قرار دهید. شما می‌توانید از سایت‌های دیگر بخواهید تا سایت شما رو مورد تایید خود قرار دهند. سایت‌هایی که خودشان اعتبار بالایی را دارند که به این کار backlinking یا لینک خارجی می‌گویند.
  • شخصی سازی: دوست شما به دنبال خرید یک iPhone7 است. او چندین بار قبلا سایت شما را مشاهده کرده است و شما در فضای مجازی با هم در ارتباط هستید، او در خیابانی زندگی می‌کند که به مغازه شما نزدیک است. اینجا شانس بالایی وجود دارد که سایت شما در موقعیت بالایی در نتایج گوگل بیاید.

اصول سئو و بهینه‌سازی سایت


اهمیت کلمات هدف

کلمات هدف برای استراتژی SEO شما اهمیت بالایی دارد بنابراین پس بهتر است که از یک دیدگاه تحلیلی استفاده شود. ما ابتدا در مورد بازدیدکننده‌های بالقوه شما فکر می‌کنیم. چه نوشته‌ای را برای سرچ و جستجو کردن در موتور جستجو در مورد موضوع مورد نظرش بکار می‌برد، البته نمی‌توان برای صدها حالت مختلف خود را آماده کنیم ولی مهمترین‌ها را بررسی می‌کنیم. برای همین شما به عنوان درخواست دهنده سایت باید در مورد سئو و بهینه سازی سایت خدمات خود بسیار دقیق باشید. سه مساله مهم در این زمینه : فرکانسی، رقابت و ارتباط می‌باشد.

فرآیند پژوهش کلمات کلیدی، KEI (شاخص اثربخشی کلمات کلیدی)، که رابطی است مابین فرکانسی(هرچند وقت یکبار در مورد این موضوع جستجو می‌شود) و رقابت (چقدر رقابت در این بازار وجود دارد). KEI یکی از راه‌های پیدا کردن کلمات و عبارات هدف است که پتانسیل سایت شما را نشان می‌دهد و همینطور می‌تواند به افزایش تعداد بازدید به سایت‌های شما کمک کند. اما، شما باید همیشه ارتباط معنایی به آنچه که کاربر جستجو می‌کند را حفظ کنید.

با انجام دادن KEI، شما ممکن است به دنبال کلمات هدف نباشید بلکه به دنبال عبارات کلیدی باشید. بهترین و مهمترین عبارت کلیدی عبارتی است که محتوای یک صفحه مشخص از سایت شما را خلاصه می‌کند.

بهینه سازی داخلی

همانطور که اسم بهینه سازی داخلی نشان می‌دهد، به تغییراتی گفته می‌شود که در خود سایت ایجاد می‌شود. اینکه چگونه محتوای شما برای کاربر نمایش داده شود اهمیت بسیار بالایی دارد. در صفحه نتایج موتور جستجو معمولی یک عنوان، یک توصیف و یک آدرس سایت URL وجود دارد که اهمیت فراوانی در سئو و بهینه‌سازی سایت دارند.
ما برای شما عنوان و توصیفی منحصربفرد برای هر صفحه از وب سایت فراهم می‌کنیم و مطمئن می‌شویم که آدرس سایت شما مشخص باشد. هر چند این مسائل به صورت نرمال رعایت می‌شوند ولی می‌توانند قدرتمندتر هم بشوند. اطلاعاتی قوی و ساختاربند می‌توانند به موتور جستجو کمک کنند تا درک بهتری داشته باشد و محتوای شما را ایندکس کند تا بدین صورت شما رنکینگ بالاتری در موتور جستجو داشته باشید.

هرچند در اینجا ما تمام مسائل را بیان نمی‌کنیم ولی فاکتورهای مهمی که ما برای بهینه‌سازی داخلی سایت شما فراهم می‌کنیم در زیر گفته شده است :

  • بر اساس عبارات کلیدی محتوایی عالی و تازه فراهم می‌کنیم.
  • برای هر صفحه عنوان و توصیف منحصر بفرد و با کیفیتی را فراهم می‌کنیم.
  • لینک‌های داخلی را برای هدف قرار گرفتن متن‌های سایت شما انجام می‌گیرد.
  • از هدینگ‌ها که به بالا رفتن رنکینگ سایت شما کمک می‌کند، در محتوای سایت شما استفاده می‌کنیم.
  • ساختار مطمئن و معتبر برای سایت شما به کار می‌بریم.
  • سایت شما را برای استفاده به وسیله موبایل و تبلت هماهنگ می‌کنیم.
  • سرعت سایت را افزایش می‌دهیم.

 

سئو و بهینه‌سازی سایت

سئو و بهینه‌سازی سایت

بهینه‌سازی خارجی

بهینه‌سازی خارجی اشاره دارد به تمام لینک‌ها در تمام سایت‌ها در اطراف جهان که به سایت شما اشاره می‌کنند. بک لینک‌ها مانند آرا هستند که موجب می‌شوند سایت‌های بیشتری در مورد وب سایت شما صحبت کنند و آن را لینک کنند، شانس سئو و بهینه‌سازی سایت شما بیشتر می‌شود، مخصوصا اگر این سایت‌ها از اعتبار بالایی برخوردار باشند. هرچقدر تعداد صفحاتی که شما را لینک کنند بیشتر باشند رنکینگ شما هم در صفحه نتایج موتورهای جستجو بالاتر خواهد رفت. بک لینک‌ها یا همان لینک‌های پشتیبان فاکتور بسیار مهمی برای سئو هستند. هرچند لینک پشتیبان اهمیت بالایی دارند، اینکه بلاگ‌هایی که دوستان شما از چند وقت قبلتر شروع به نوشتن کرده‌اند قابل قیاس با سایت‌های قوی و معتبر که شما را لینک کنند، نمی‌باشد.

بهترین روشی که ما می‌توانیم برای بک لینک سایتتان استفاده کنیم همان روش طبیعی و نرمال است. محتوایی با ارزش، منحصربفرد و عالی را فراهم می‌کنیم که باعث شود خوانندگان، آن را در شبکه‌های اجتماعی دست به دست کنند. محتوای خاص سایت شما می‌تواند همه جا شناخته شود و شما را به سایت‌های خود لینک کنند.

فضای مجازی

بسیاری از الگوریتم‌های موتور جستجو هم اکنون از سیگنال‌های اجتماعی برای بررسی رنکینگ سایت‌ها استفاده می‌کنند. سیگنال‌های اجتماعی در واقع لینک‌ها، پست، پیوست‌ها، و توئیت‌هایی درباره سایت شما در فضای مجازی می‌باشند. موتورهای جستجو مابین سایت‌ها و فضای مجازی می‌گردند و اگر شما دنبال کننده‌های فراوانی داشته باشید و به دفعات سایت شما دست به دست شود، شانس شما برای بالا رفتن در رنکینگ موتورهای جستجو بیشتر می‌شود.

داشتن سیگنال‌های اجتماعی مانند بک‌لینک‌ها اهمیت بالایی دارند. ما با فراهم کردن محتوایی قابل اشتراک‌گذاری و به اشتراک گذاشتن در صفحه فیس بوک، توییتر، و گوگل پلاس به نام شما به این ترتیب اشتراک گذاری‌ها، توئیت‌های سایت شما را افزایش داده و طرفداران و پیرو کنندگان شما بیشتر خواهند شد.

سرعت وب سایت

آیا شما در سایتی که طول می‌کشد تا بارگذاری شود باقی می‌مانید؟ سرعت پایین سایت شما باعث می‌شود که شما بازدیدکنندگان کمتری داشته باشید و آنها قبل از اینکه محتوای شما را بخوانند سایت شما را ترک کنند. پس آنها با لینک‌ها و اشتراک گذاری محتوای سایت نمی‌توانند به بالا رفتن رنکینگ سایت شما در گوگل کمک کنند. ما با فراهم کردن سایتی با سرعت بالا برای بازدیدکنندگان سایت شما تجربه شیرینی را رقم می‌زنیم که یکی از فاکتور‌های اصلی در سئو می‌باشد.

تجربه خوب کاربر

تجربه کاربر یک فاکتور برای سئو و بهینه‌سازی سایت است که هرکسی آن را باور ندارد. اما در بعضی مواقع یک تجربه شیرین می‌تواند فالوور، بازدیدکننده، بک لینک‌های قوی و سیگنال‌های اجتماعی بیشتری را برای شما فراهم کند. که باعث بالا رفتن رنکینگ شما در موتور جستجو می‌شود. اگر کاربرها به سایت شما بیایند و نتوانند به محتوا به راحتی دسترسی پیدا کنند آنها از سایت خارج می‌شوند و دیگر بر نمی‌گردند.
یک طراحی سایت  خوب می‌تواند به این تجربه خوب دامن زند و باعث اشتراک‌گذاری محتوای شما شود. ما به صورت مدوام سایت شما را بررسی کرده، بازنگری می‌کنیم و جهت افزایش راحتی کاربرانتان بهتر می‌سازیم.

سئو و بهینه‌سازی سایت

سئو و بهینه‌سازی سایت

چرا باید سایت خود را بهینه‌سازی کنید؟


دلایل بسیاری برای بهینه‌سازی سایت شرکت و یا کسب و کار شما در موتور جستجو وجود دارد. در زیر به تعدادی از این دلایل می‌پردازیم:

تاثیر موتورهای جستجو در اشتراک‌گذاری

در حال حاضر موتورهای جستجو سهم بالایی در اشتراک‌گذاری بازار دارند. در بعضی کشورها حدود 85 تا 95 درصد اشخاص قبل از هر خریدی نظرات آنلاین در مورد آن خرید را می‌خوانند. که این مقدار در طولانی مدت افزایش هم می‌یابد. بزودی همه به دنبال خرید و یا خدمات آنلاین خواهند بود. پس اگر شما هم می‌خواهید دیگران آیتم شما را هم نیز به حساب بیاورند، سئو و بهینه‌سازی سایت تان یک مساله حیاتی برای شما خواهد بود.

پیشی گرفتن رقبا در سئو و بهینه‌سازی سایت

رقبای شما به سئوی سایت خودشان می‌پردازند. بدون سئو و بهینه سازی سایت اگر مصرف‌کنندگان در حال جستجوی آیتم شما برای خرید باشند و شما در جستجو نباشید، رقیب شما با استفاده از سئو از شما پیشی می‌گیرد. حال اگر شما در حال پیشرفت هم باشید این موقعیتی است که نباید از دست بدهید.

تاثیر پروفایل کامل بر بهبود کسب و کار شما

اگر شما یک پروفایل کامل و مناسب نداشته باشید کسب و کار شما ضعف بزرگی خواهد داشت. با هر بازنگری، نگاهی که گوگل و دیگر موتورهای جستجو به سایت‌ها دارند، تغییر می‌کند. فضای مجازی و تاثیر آن بر سایت شما، سال ها پیش وجود نداشت ولی الان این مسائل می‌تواند تاثیر بسزایی بر روی کسب و کار شما خواهد داشت.

مقرون به صرفه بودن

مقرون به صرفه است. سئو و بهینه‌سازی سایت در موتور های جستجو) در مقایسه با دیگر روش‌های تجارت الکترونیک مانند بازاریابی دیجیتالی، بازاریابی با ایمیل، بازاریابی در فضای مجازی مقدار بسیار زیادی از سرمایه‌گذاری شما را باز می‌گرداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *