15 نوع سئوی کلاه سیاه در سال 2018 که رنکینگ شما را نابود می کند

SEO در سال 2018
10 معیار اصلی SEO در سال 2018
29 آگوست 2018
جریمه های گوگل
نتایج و جریمه های گوگل در استفاده از سئوی کلاه سیاه
2 سپتامبر 2018

15 نوع سئوی کلاه سیاه در سال 2018 که رنکینگ شما را نابود می کند

سئوی کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه

در این مقاله به 15 روش سئوی کلاه سیاه معرفی می شود. داشتن رنکینگ بالای سایت در موتورهای جستجو، یکی از آرزوهای هر صاحب سایتی می باشد، بخصوص اینکه این بالا بودن رنکینگ، مشتریان و به همراه آن فروش بیشتری را برای سایت به ارمغان می آورد. بهینه سازی سایت کلاه سفید، بهترین راه برای این است که سایت خود را در نتایج جستجو به بالاترین رنک برسانید. ولی سئوی کلاه سیاه سایت را به هیچ کجا نمی رساند.

روش های کلاه سفید در طول زمان تاثیر بهتری نسبت به کلاه سیاه خواهند داشت. اینکه از تکنیک های مورددار استفاده نکنید، اهمیت فراوانی دارد. پس می توان گفت بهترین راه تمرکز طولانی مدت بر روی تجربه کاربران می باشد.

سئوی کلاه سیاه چیست؟

سئوی کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه

تاکتیک های سئوی کلاه سیاه یکی از روش های بسیار فریبنده سئو می باشد. صاحبان وب سایت ها، از این روش ها برای گول زدن الگوریتم های موتورجستجو استفاده می کنند. سئوی کلاه سیاه ، موتورهای جستجو را بازی می دهند تا سایت را با حیله بالا نگه دارند.

موتورهای جستجو به دنبال این هستند که سایت هایی را در سرچ قرار دهند که دارای اطلاعاتی دقیق و به روز برای خوانندگان خود باشند. گوگل می خواهد که نتایج آنها منابعی ارزشمند برای کاربران باشد. موتورهای جستجو از برنامه هایی به نام خزنده یا بات برای پیدا کردن موضوعات مد نظر خود استفاده می کند. این برنامه های کامپیوتری لینک ها را دنبال می کنند تا سایت های بیشتری را کشف کنند. خزنده در سایت ها براساس کلمات هدف،  جستجو کرده و لیست می کند. روش های کلاه سیاه تلاش می کنند که این خزنده ها را دور بزنند. هدف آن ها این است که به رنکینگ بالاتر از آنچه که لایق هستند، برسند.

موتورهای جستجو سایت هایی که از روش های سئوی نامناسب استفاده می کنند را جریمه می کنند. بدین ترتیب که آن ها را یا از جستجو خارج کرده و یا رنکینگ های پایین تری به آن ها الحاق می کنند. جستجو ها به دنبال لینک های اطلاعاتی عالی و به روز هستند، و این سئوهای فریب دهنده، مانع کارهای آن ها خواهد بود. گوگل هرچند وقت یکبار این الگوریتم ها را به روز می کند تا بتواند مچ این سایت های حیله گر را بگیرد. گوگل بیش از 500 بار در یک سال تغییرات کوچکی را در الگوریتم های خود ایجاد می کند. به جای استفاده از راه های کوتاه و تاکتیک های گمراه کننده، بهتر است که سایت خود را از روش های صحیح بالا بیاورید.

تلاش همه روزه برای داشتن رنکینگی بالا در تمام الگوریتم ها و تغییرات، ارزش وقت و هزینه را ندارد.

اما گاهی این امکان وجود دارد که به صورت تصادفی تلاش های مالک سایت در تکنیک های کلاه سیاه قرار بگیرد، و الگوریتم به محتوای خالص آن سایت توجه ای نکند. به همین دلیل داشتن آگاهی درباره ی سئوی کلاه سیاه تا بتوانید از آن ها اجتناب کنید، اهمیت فراوانی دارد.

از سئوی کلاه سیاه اجتناب کنید.

سئوی کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه

1- Keyword Stuffing بمباران کلمات کلیدی

موتورهای جستجو، کلمات کلیدی استفاده شده در سایت را جستجو می کند تا دریابد که آیا این سایت برای جستجو مناسب است یا نه.

برای مثال، زمانی که برای کلمه هدف، ” بهترین بازی” جستجو می شود، نتایج، لیستی از سایت هایی خواهند بود که از این کلمات استفاده کرده اند یا کلماتی مشابه در متن آن ها وجود دارد.

تعداد بیشتر کلمات هدف، بهتر نخواهد بود. گاهی اوقات، افراد به این ایده فکر می کنند، که اضافه کردن مقدار زیادی کلمه هدف می تواند به سایت آن ها کمک کند. پس اگر شما به سایتی رسیدید که لیست بلندبالایی از کلمات مشابه را بعنوان کلمات هدف خود بکار برده، بدانید که دارد از keyword stuffing استفاده می کند.

معمولاً افراد از یک جمله به تعداد فراوان در یک پاراگراف استفاده نمی کنند. فرض کنید که شخصی در کوچه به سمت شما بیایند، ” سلام، من یک کیف پولی دارم و دیدم که شما کیف پولیتون رو انداختید. کیف پولی یک کیف بسیار ضروری است، و همه یک کیف پولی دارن و عاشق آنچه که درون کیف پولی خود دارند هستند. شما باید از اینکه کیف پولیتان مراقبت کنید و از یک محافظ کیف پولی برای کیف پولی خود استفاده کنید. من می توانم به شما یک محافظ کیف پولی معرفی کنم!” این احتمال وجود دارد که شما فکر کنید این شخص مشکل ذهنی دارد. هیچ کس اینگونه صحبت نمی کند.

یک سایت نباید مانند این غریبه ای که کیف پولی شما را به شما باز می گرداند، باشد. مطمئناً بعد از این اتفاق، شما کیف پول خودتان را برای مقدار پول درون آن چک می کنید. به همین صورت، همه سایتی را که از keyword stuffing استفاده می کند، زیر سوال می برند. keyword stuffing یک روش نادرست است که مطمئناً رنک بندی را محقق نمی کند.

2-  متن ها و لینک های  مخفی

بمباران کردن با کلمات هدف، تنها راه برای دور زدن قوانین کلمات کلیدی نیست. اغلب، این ایده را دارند که سایت های خود را برای انسان ها قابل خواندن کرده اما می خواهند کلمات هدف یا لینک های مازادی را بهرصورت به آن اضافه کنند. معمولاً ، این کلمات هدف مازاد، در سایت هیچ معنایی ندارند، برای همین صاحبان آن ها، این کلمات را از خوانندگان پنهان می کنند.

وب سایت ها می توانند لینک ها و کلمات هدف را با تغییر رنگ آن شبیه به پس زمینه، پنهان کنند. هیچ کدام از افرادی که سایت را می خوانند نمی توانند این لینک ها و متون پنهان را ببینند. منتهی، خرنده های موتور جستجو آن ها را دیده و بعنوان بخشی از سایت به حساب می آورند.

شاید این روش به صورت موقت جواب دهد. ولی از آنجا که نتایج جستجو ها برای خوانندگان کاربردی نیستند، بعد از مدتی اینکه سایت ربطی به موضوع مد نظر ندارد مشخص شده و موتور جستجو پی به این مساله برده و سایت را از لیست خارج می کند.

3- محتوای نامناسب و کلمات هدف غیر مرتبط

صاحبان وب سایت همچنین محتوای بلند بالا را انتخاب می کنند نه برای اینکه نظر مخاطب انسانی را به خود جلب کنند، فقط برای اینکه گزینه طولانی بودن مطلب را در سئو پوشش دهند.

مانند دیگر تاکتیک های سئوی کلاه سیاه ، استفاده از کلیدواژه های غیر مرتبط و محتوای ضعیف، روش مناسبی نخواهد بود.

4- محتوای کپی شده  

این روش را انتخاب نکنید!

نه تنها محتوای کپی شده دزدی ادبی به حساب می آید، موتورهای جستجو، متن های کپی را یافته و صفحات را دی-اندکس می کند. برای موتور جستجو سودی ندارد که سایت هایی با محتوای یکسان را لیست کند. وقتی تمام سایت های لیست شده در نتایج جستجو شبیه هم هستند، شرایط برای خواننده بسیار طاقت فرسا می شود. هیچ کس دوست ندارد میان سایت های بسیاری جستجو کند و محتوایی یکسان را بارها و بارها پیدا کند.

بر روی محتوای بازاریابی تمرکز کنید و محتوای ارزشمند و مرتبط را برای سایت خود تهیه کنید.

5- تغییر مقاله

نویسندگان سایت برای اینکه از کپی کردن مقالات پرهیز کنند، تغییر محتوا را اختراع کردند. این زمانی رخ می دهد که افراد متن را گرفته و آن را به حدی تغییر دهد که برای سئو مناسب باشد، و اینکار را با تغییر بیشتر کلمات انجام می دهند.

حتی با استفاده از مترادف ها برای بیشتر کلمات، مقاله تغییر می کند ولی با این حال هنوز کپیست. و برای مخاطب تجربه ی بدی را رقم خواهد زد.

این روش شاید برای جملات کوتاه مناسب باشد. برای مثال جمله ای مانند ” او به سمت بیرون دوید”، را به راحتی می توان به نمونه ای دیگر تبدیل کرد، ” او به خارج از خانه فرار کرد”. جمله ای که هرجند کاملا تغییر کرده است ولی یک پیغام را منتقل می کند.

اغلب، کیفیت پایین تغییر کلمات، برای خواننده مشکلاتی را جهت فهمیدن آن فراهم می کند. و همین باعث می شود که کاربران بیشتری از این نوشته ها زده شده و به سراغ آنها نروند. این مقالات به سایت، یا فروشنده، یا یک محصول متل هستند. اگر کاربران بسیاری در کورد این محصول لینک شده به محتوا صحبت کنند، مسلما افراد بیشتری آن را جستجو کرده و احتمال اینکه به این محتوای تغییر یافته برسند، زیاد خواهد بود، و از همین طریق گوگل پی به کپی بودن متن و سخت بودن خوانش آن می برد.

به روز رسانی های مدوام الگوریتم های جستجو، این حیله ها را چک می کند. پول خود را بیهوده خرج نکنید و بر روی تولید محتوای با کیفیت سرمایه گذاری کنید.

سئوی کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه

6- Cloaking کلاکینگ

فرض کنید که ایده آل ترین نتیجه را در گوگل پیدا کرده اید. اما وقتی بر روی آن کلیک می کنید، سایتی را می بینید که هیچ شباهتی با سایتی که انتظار داشته اید، ندارد. گاهی موتور جستجو سایت های کلاک شده را تصادفاً لیست می کند، و کاربران خود را محلی غیر قابل انتظار در اینترنت می یابند. یک سایت کلاک شده، دو مجموعه اطلاعات مختلف را نشان می دهد. که یکی از آنها به موتور جستجو نمایش داده می شود، و دیگری به کاربر نشان داده می شود.

کلاکینگ یکی از روش های کلک زده به موتورهای جستجو می باشد که مربوط به محتوای سایت برای کوتاه مدت است. استفاده از این روش بر روی مخاطبان سایت تاثیر منفی گذاشته و آن ها را از سمت سایت شما دور می کند و به مرور زمان افراد کمتری بر روی سایت شما کلیک می کنند.

7- Fake click bait تله کلیک جعلی

تله کلیک یک روش دیگر است که کاربران نت را منحرف می کنند. فرض کنید که شما یک عنوان جالب درباره ی دونالد ترامپ می بینید. اما زمانی که بر روی آن کلیک می کنید، به مقاله ای درباره به جویدن آدامس می رسید.

شاید، شما تا مدتی مقاله را بخوانید، و تمام مدت منتظر این هستید که حرف ترامپ پیش بیاید، اما رئیس جمهور آمریکا اصلا در سایت دیده نمی شود. در این حالت این مقاله در واقع تله کلیک بوده است.

این اتفاق باعث ناراحتی خواننده شده، سایت را می بندد و هیچ گاه بر نمی گردد.

 

8 – کامنت اسپم Comment Spamming

بلاگ ها، ویدیو ها، و بیشتر محتواهای درون سایت ها، محلی برای گذاشتن کامنت های پابلیک هستند. کامنت ها اغلب محتواهایی مفید و جذب کننده ای را دارند، که موتور جستجو باید آن ها را نیز بررسی کند. این اتفاق باعث می شود که سئوکارها، کلمات هدف خود و تبلیغات را درون کامنت ها بگذارند. مالکان وب سایت باید بصورت مداوم بخش کامنت ها را جستجو کرده و مراقبت کنند. بعضی از اسپمر ها کامنتهایی می گذارند که مفهوم چندانی ندارند. بعضی از آن ها حتی بصورت رندم محصولاتی را لینک می کنند که با سایت هیچ کاری ندارند.

اگر کامنت هایی با محتوای لینکی اسپم غیرطبیعی داشته باشید، این احتمال وجود دارد که گوگل شما را پنالتی می کند.

9-  استفاده از صفحات اجتماعی اسپم در سئوی کلاه سیاه

مانند کامنت هایی که اسپم هستند، صفحات اجتماعی اسپم هم، یکی از تکنیک های سئوی کلاه سیاه است. زمانی که شما از صفحات اجتماعی برای تبلیغات استفاده می کنید، باید از اسپم شدن و هرز رفتن، دوری کنید. بهترین شرکت های تبلیغاتی از کانال های مناسب برای تبلیغ خود استفاده می کنند. تبلیغات خوب، در محل های نامناسب قرار نمی گیرند.

اسپم شدن یعنی یک تبلیغ بارها و بارها پشت سرهم قرار بگیرد. و قالبا باعث آزار خواننده ها می شود. و معمولاً آن ها را برای خرید محصول و یا سایت شما جذب نمی کند.

10-Page Swapping مبادله صفحات

دیگر راه های سریع برای مورد پنالتی قرار گرفتن در گوگل، استفاده از مبادله صفحه است. در این نوع، سایتی یک صفحه را در گوگل به رنک بالا می رساند، سپس متن آن را با موضوعی که هیچ ربطی به مورد جستجو ندارد، تغییر میدهد.

این روش تمام محتوای خوب گوگل را که رنک شده است، حذف می کند. این روش محتوا را با متنی جدید جابجا می کند. محتوای جدید شاید به اندازه کافی خوب نباشد. و احتمالاً هیچ ربطی به موضوعی که کاربر به دنبال آن است، نخواهد داشت.

سئوی کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه

11- Domain Squatting تغییر دامنه

خیلی از افراد گاهی اوقات از تغییرات نوشتاری استفاده می کنند.

استفاده از نوشتارهایی که کاربران را به سایت دیگری می فرستد، خیلی روش پیش پا افتاده ای است. فرض کنید شما می خواهید سایت yahoo.com را ببینید ولی اشتباهاً yahooo.com را تایپ می کنید. این یک اشتباه ساده است، ولی افراد سودجو امکان دارد که دامنه ای را با O اضافه بخرند تا از این اشتباه سو استفاده کنند. این امکان وجود دارد که مالکان yahoo.com تمام دامنه های مربوط به yahoo را خریداری کنند، ولی گاهی سودجویان بر آنها پیش دستی کرده و اینکار را قبلا انجام داده باشند.

بسیاری از افراد که صاحب یک سایت هستند، ممکن است تمام دامنه هایی با غلط املایی را نخرند. افراد سودجو می توانند این دامنه های اشتباه نوشته شده را بخرند و از این سایت ها برای گمراه کردن مردم استفاده می کنند تا محصولات آن ها را به جای محصولات سایت اصلی خریداری کنند. بعضی افراد نیز از این سایت برای این استفاده می کنند که پسوردهای دیگران را بدزدند، ویروس پخش کنند و یا دیگر اهداف خبیثانه خود را دنبال کنند.

برای سئو، یک شخص ممکن است از یک سایت با نوشتار اشتباه را برای سایت خود استفاده کند، تا بدین ترتیب بینندگان سایت خود را بالا ببرد. هرچند، همین روش کاربران را گیج کرده و یا عصبانی می کند، که این کاربران به درد کار شما نمی شود.

این روش یکی از پر مشکل ترین تکنیک ها در تمام لیست است. موتورهای جستجو این سری رفتارها را نمی پسندند. برای همین به احتمال بسیار بالایی این سایت ها را از لیست خارج می کنند.

12- تبادل لینک 

تبتدل لینک به نظر یک روش مناسب برای لینک سازی یک سایت می باشد. فرض کنید دو سایت می خواهند به همدیگر بک لینک بدهند. آنها می خواهند لینک هایی را به هم مرتبط سازند که قبلاً حضور نداشته اند. این تبادل لینک بسیار ساده است. در حالیکه می توان اینکار را به روش صحیح انجام داد، که تا مدت ها نتیجه آن باقی بماند، اما گاهی به سمت لیستی طولانی از لینک ها می رود.

هرچند به نظر بدون مشکل می رسد، اما این روش به کسانی که سایت شما را دنبال می کنند، کمکی نمی کند. لیستی طولانی از لینک ها، معمولاً به دیگر محتوای سایت ربطی ندارند. و منظم کردن آن ها، اغلب سخت است.

13- لینک های پولی، کلاه سفید نیستند.

موتورهای جستجو، مالکین سایت هایی که لینک های پولی می خرند و یا آن ها را می فروشند نیز، نمی پذیرند. و این حتی پست های مهمان را نیز در برمیگیرد.

این معمولاً یک فرم تبلیغات است. لینک های پرداخت شده، مشکل سازند و نمی توان آن ها را توصیه کرد. آن ها خوانندگان را منحرف می کنند. اگر موتور جستجو خرید و فروش لینک ها را نادیده بگیرد، پول بجای کیفیت برنده خواهد شد.

14- شکبه ای از وبلاگ ها

وقتی کاربران درمی یابند که لینک ها تا چه مقدار به رنکینگ سایت کمک می کنند، به دنبال راهی برای داشتن بک لینک های بیشتر می گردند.

یکی از راه هایی که می توانند لینک های بیشتری بسازند این بود که شبکه ای از بلاگ های سایت ها را تولید کنند. با داشتن چندین سایت، سازنده سایت می تواند لینک های زیادی به سایت های خود بدهد، که این روش همان اثر خرید لینک ها را دارد هرچند هیچ پولی ردو بدل نمی شود.

این روش ارزش خطر کردن ندارد، و یک روش کلاه سیاه است.

15- هک کردن

هک کردن یکی از مسائل رشد کننده در جهان وب می باشد. لینک صفحات هک شده ای که به محصول شما باز می گردند. این لینک ها ممکن است مدتی در رنکینگ پیشرفت کنند. اما این پیشرفت برای بلند مدت دوام نخواهد آورد چون الگوریتم گوگل آن را تشخیص می دهد.

یکی از سریعترین راه ها برای بلک لیست شدن در گوگل، همین هک کردن سایت می باشد. پاک کردن سایت هک شده بسیار سخت و پیچیده است. بسیاری از بازدیدکنندگان سایت خود را برای همیشه از دست خواهید داد.

یکی از راه هایی سایت شما را به حتم از بین می برد، سایت های هک شده است. سایت های دیگران را هک نکنید و از اینکه سایت شما در مقابل هکر ها امن هستند، مطمئن شوید.

 

در مقاله ی بعد می توانید با نتایج استفاده کردن از سئو کلاه سیاه، آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *