طراحی کاتالوگ و بروشور تبلیغاتی، صنعتی، حرفه ای و خاص

بالا بردن سایت در رنکینگ گوگل
بالا بردن سایت در رنکینگ گوگل
16 ژوئن 2017
نرم‌افزار موبایل
تاثیر اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای موبایل بر تجارت الکترونیک
9 جولای 2017

طراحی کاتالوگ و بروشور تبلیغاتی، صنعتی، حرفه ای و خاص

کاتالوگ

کاتالوگ

همواره امر تبلیغات در شناساندن نشان اداری و حوزه خدمات شما به عموم یاری رسان است. در این میان شما ممکن است علاوه بر حیطه خدمات خود، محصول یا محصولاتی را هم ارائه کنید. لزوم ایجاد شرایطی مانند مقایسه محصولات، بررسی فنی و تخصصی محصول و ویژگی‌های آن برای ارائه بهتر محصولات خود اجتناب‌ناپذیر است. برای تسهیل این مسیر می‌توانید از طراحی کاتالوگ و بروشور استفاده کنید.

طراحی کاتالوگ و بروشور

طراحی کاتالوگ و بروشور

کاتالوگ بستر مناسبی برای ارائه ی محصولات، پیشنهادهای ویژه، بررسی فنی و تخصصی محصول و از همه مهمتر ایجاد فضایی برای مقایسه ی محصولات و برتری های آن نسبت به محصولات موجود در بازار می باشد.

طراحی کاتالوگ و بروشور

طراحی کاتالوگ و بروشور

کاتالوگ چیست؟


کاتالوگ (کالانما)، کتابچه (دفترچه) راهنما و یا راهنمای معرفی محصول یا کالایی خاص، شرح فعالیت و خدمات می‌باشد که از طرف تولید کننده و یا یک شرکت یا یک موسسه به مصرف ‌کننده و یا مشتری برای معرفی کلی کالا، برند یا خدمات ارائه می‌شود.

کاتالوگ می تواند یک فهرست از کالا یا محصول تولید شده از یک تولید کننده باشد.
در کاتالوگ برای معرفی محصول می توان نام محصول، اندازه، طرز استفاده، تصویر (که با عکاسی صنعتی می توان تهیه کرد)، توضیحات، یا شرحی از خدمات آن به خریدار ارائه داد.
در کاتالوگ‌ عموماً از تصاویر و طراحی‌های جذاب جهت معرفی بهتر استفاده می‌شود.

ویژگی‌های یک کاتالوگ


از ویژگی های کاتالوگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت حمل آسان و امکان مطالعه آن در زمان فراغت
  • خلاصه گویی و پرهیز از هر نوع افراط در توضیح
  • برقراری ارتباط با پیام گیر و بدون واسطه
  • ترکیب تصویر با متن در جهت ایجاد شناخت بیشتر در مخاطب
  • فراهم آوردن امکان انتخاب دقیق و سنجیده برای مخاطب به جهت ایجاد فرصت مناسب برای مطالعه
  • طراحی صفحات کاتالوگ همانند طراحی جلد کاتالوگ باید جذاب، خلاق و مخاطب پسند باشد.

کاتالوگ ها به جهت انتقال اطلاعات و موارد ذکر شده در بالا نسبت به پوستر و تراکت فراتر و سنجیده ترعمل می کند.

سبک طراحی کاتالوگ


سبک طراحی کاتالوگ شما از موثر ترین بخش هایی است که مخاطب را درگیر می کند. گروه تبلیغات دیجیتال اولترا در طراحی کاتالوگ ابتدا حوزه ی فعالیت شما را بررسی می‌کند و بر اساس آن سبک پیشنهادی خود را اتود می‌کند. سبک‌های مشابه می‌توانند کار شما را بیش از پیش جذاب و اصولی سازد. کاتالوگ شما نشانه ی اصالت کالا و برند شما می باشد و در این میان یک طراحی غیر اصولی می‌تواند تمام برنامه‌های شما را برای جذب مشتری از بین ببرد. سبک‌های متفاوتی برای طراحی کاتالوگ وجود دارد . شما باید بسته به مخاطبتان (جامعه هدف) آن را تعیین کنید. به طور مثال سبک طراحی برای کودک، یک ورزشگاه و یک کارخانه بسیار متفاوت است و اگر تمام این سه جامعه را در یک قالب بگنجانیم و یک قالب برای آن در نظر بگیریم قطعا دچار مشکل خواهیم شد. این سبک در بخش‌های تخصصی بسیار تعیین کننده است. سبک طراحی شما، هویت سازمانی شما را مشخص میکند و هرچه این سبک اختصاصی تر باشد، بر اصالت شما تاکید خواهد داشت. این اصالت را در رنگ قرمز کوکاکولا، آبی پپسی و سایر برندهای مطرح خواهیم دید. برای خود سبکی متمایز ایجاد کنید و بر آن در تمام اوراق خود از کاتالوگ تا هر بخش دیگر تاکید کنید.

محتوای درون کاتالوگ

در دفترچه راهنما بیشتر به جنبه تجاری، بازاریابی و جذب مخاطب توجه می‌شود (بر عکس بروشور که بیشتر به جزئیات و اطلاعات فنی و نحوه استفاده می‌پردازد.)

طراحی کاتالوگ


در تبلیغات طراحی کاتالوگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما می‌توانید از کاتالوگ به عنوان یک ابزار یا یک بازاریاب همیشه در دسترس استفاده نمایید. شما می‌توانید نمونه طراحی کاتالوگ صنعتی و نمونه طراحی کاتالوگ تبلیغاتی که توسط طراح کاتالوگ صنعتی طراحی شده است را مشاهده نمایید.

گروه تبلیغات دیجیتال اولترا با طراحی کاتالوگ (طراحی کاتالوگ صنعتی، طراحی کاتالوگ تبلیغاتی) توانسته است رضایتمندی کارفرمایان را جلب کند. این مجموعه با داشتن چندین طراح کاتالوگ می‌تواند در اسرع وقت طراحی کاتالوگ حرفه ای را آغاز کند.

انجام طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی توسط افراد با تجربه گروه تبلیغات دیجیتال اولترا انجام می‌شود.

طراحی کاتالوگ باید توسط طراح کاتالوگ حرفه‎ای صورت بگیرد تا بتواند در جذب مخاطب تاثیر مثبتی بگذارد. شما می‌توانید برای دریافت قیمت طراحی کاتالوگ صنعتی و دریافت قیمت طراحی کاتالوگ تبلیغاتی با کارشناسان طراحی گروه تبلیغات دیجیتال اولترا تماس بگیرید.

کاغذ های مورد استفاده در طراحی کاتالوگ


کاغذ گلاسه

این نوع کاغذ در یک رو یا دو روی آن لعاب زده شده به‌طوری که چاپ به روی آن بسیار خوب و با کیفیت انجام می‌شود. بیشتر اوقات برای پوستر، کاتالوگ، بروشور و کارهای نفیس رنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گلاسه براق و مات

این نوع کاغذ و مقوا در گرماژهای مختلف وجود دارد و دارای سطحی صاف و صیقلی است و برای چاپ‌های رنگی و با کیفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد و نسبت به کاغذ و مقوا کمی سنگین‌تر می‌باشد.

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی


معمولا فروشگاه‌ها برای معرفی محصولات، لیستی از محصولات خود که شامل نام محصول، قیمت، میزان تخفیف و توضیحات را تهیه و در دید عموم قرار می‌دهد. طراحی و چاپ کاتالوگ بخشی از تبلیغات در ارائه و معرفی کالا، خدمات می‌باشد که می‌تواند ارتباطی مستقیم و قابل فهم برای مخاطب باشد.

کاتالوگ تبلیغاتی نقش مؤثری در فروش و بازاریابی دارد. در اصل کاتالوگ نماینده در بین مخاطبین می‌باشد. در واقع می‌توان گفت که کاتالوگ می‌تواند دقیقا وظایف یک فرد را به درستی انجام دهد. وظیفه اصلی آن می‌تواند معرفی درست و تاثیرگذار و هدفمند شما (سازمان، شرکت، کالا) باشد.

برای اینکه در بازاریابی بتوانید به بهترین شکل تبلیغات خود را ارائه دهید، خروجی مناسبی داشته باشید و مخاطبین مربوط به خود را جذب کنید می‌توانید از کاتالوگ تبلیغاتی استفاده نمایید.

طراحی کاتالوگ صنعتی


در کاتالوگ های صنعتی طراح گروه تبلیغات دیجیتال اولترا روش هایی را در پیش می‌گیرد که در سفارسات آینده محصول تاثیرگذار خواهد بود. بکارگیری عکس های حرفه ای و صنعتی، رنگ های مربوط به آن صنعت خاص از جمله مواردیست که مخاطب را به انتخاب با اطمینان نسبت به برند محصول خاص هدایت می‌کند.

طراحی کاتالوگ حرفه‌ای


طراحی حرفه‌ای کاتالوگ را از نیروهای مجرب و آموزش دیده گروه تبلیغات دیجیتال اولترا بخواهید.

چینش محتوا و تصاویر کنار یکدیگر می‌تواند خیلی آسان باشد. اما رعایت هارمونی، سازگاری و خلاقیت در طراحی کاتالوگ یکی از اهداف اصلی طراحان در مجموعه می‌باشد.

طراحی کاتالوگ حرفه‌ای جزء کارهای اختصاصی می‌باشد؛ که از شروع طراحی تا چاپ آن زیر نظر طراحان و کارشناسان طراحی و چاپ مورد بررسی قرار می‌گیرد. وجود متن و تصاویر جذاب کمک شایانی به مخاطب می‌کند تا در انتخاب محصول مورد نیاز خویش به انتخاب مناسب‌تری دست پیدا کند.

کاتالوگ حرفه ای این امکان را به مخاطب می‌دهد که بین چند محصول از نظر کیفیت و کاربرد یکی را برگزینید و دید مخاطب را نسبت به محصولات و خدمات ارائه شده منسجم کرده تا مخاطب به راحتی بتواند برای هزینه های خرید خود برنامه ریزی کند.

نکته دیگری که در کاتالوگ‌های حرفه‌ای می‌توان به آن اشاره کرد درج مشخصات از جمله آدرس و شماره تماس و آدرس سایت برای شناخت صحیح و دقیق‌تر مخاطب نسبت به مجموعه مورد نظر است.

طراحی کاتالوگ رایگان


طراحی کاتالوگ رایگان برای کسب سهم بیش تر در بازارهای رقابتی نقش بسزایی ایفا می‌کند و این امکان را به مخاطب می‌دهد تا برای تبلیغ محصولات و خدمات خویش یک امتیاز استثنایی را در اختیار داشته باشند.

طراحی کاتالوگ خاص


مدیران و بازاریابان موفق نقش زیادی برای تبلیغات قائل هستند. ارائه محصولات با کیفیت برتر نیازمند تبلیغات درخور می‌باشد. طراحی کاتالوگ‌های خاص برای دست‌یابی به این امر مهم کمک چشمگیری می‌کند.
مواردی که در طراحی کاتالوگ خاص می‌توان به آن اشاره کرد، سفارشی‌سازی در طراحی و چاپ کاتالوگ می‌باشد؛ که مطابق با سلیقه کارفرما انجام می‌شود. همچنین زیبایی و افکت‌های منحصر می‌تواند از جذابیت های یک کاتالوگ خاص باشد.

تفاوت بروشور و کاتالوگ


بروشور: در ادبیات فارسی بروشور با عبارت دفترک مترادف شناخته شده است. تمامی راهنماهایی را که به صورت یک برگی و یا چند لتی، با استفاده از کاغذهای نازک ‌تر تهیه شده باشند را بدون توجه به محتوای آن بروشور می ‌نامند.

بروشور یا همان راهنمای معرفی جزئیات محصول، خدمات، امکانات و… می‌باشد که از طرف تولید کننده و یا ارائه دهنده به مصرف‌ کننده و یا مشتری برای معرفی دقیق و راهنمایی در استفاده ارائه می‌گردد. به طور مثال: یک کارخانه دارو سازی برای معرفی محصولات خود کاتالوگ محصولات را (معمولا با برجسته نمایی در تأثیر گذاری) برای پزشک‌ها و داروخانه‌ها ارسال می‌نماید؛ و همین تولیدکننده بروشور هر محصول را برای معرفی نحوه استفاده، معرفی ممنوعیت‌های استفاده در موارد خاص و همین‌طور عوارض جانبی، راه‌های درمان در صورت استفاده نادرست و… در بسته‌بندی هر محصول قرار می‌دهد.

در بروشورها معمولاً علاوه بر تصاویر از نقشه شماتتیک کالا هم استفاده می‌شود.

طراحی کاتالوگ و بروشور

طراحی کاتالوگ و بروشور

کاتالوگ: در کشور ما اکثرا به اشتباه تمامی راهنماهایی را که به صورت دفترچه راهنما و یا با کیفیت کاغذ و چاپ مناسب تهیه شده باشند را کاتالوگ می‌نامند.

طراحی بروشور و کاتالوگ


مجموعه محصولات ارائه شده از قبیل بروشور و کاتالوگ عمده‌ترین خدمات ارائه شده در زمینه تبلیغات محسوب می‌شود که نقش تاثیرگذاری در اهداف مجموعه و مراکز و موسسات در پیش برد اهدافشان در زمینه فروش و بازاریابی دارد.
گروه تبلیغات دیجیتال اولترا با کادری آموزش دیده و متخصص آماده خدماتی همچون طراحی کاتالوگ و بروشور می‌باشد. شما می‌توانید با خیال راحت امور چاپی خود را با قیمتی مناسب به گروه تبلیغات دیجیتال اولترا ما بسپارید. همچنین می‌توانید به صورت رایگان با کارشناسان واحد طراحی گروه تبلیغات دیجیتال اولترا تماس گرفته و مشاوره بگیرید.

اصول فرم بندی در طراحی


منظور از فرم‌بندی چیست و چرا فرم‌بندی در طراحی مهم است؟ کتاب، مجله و مواردی از این قبیل مانند پوستر یا بروشور نیستند که بعد از چاپ، تنها با گیوتین دوربر شوند، بلکه در مقوله های از این قبیل چون کتاب، به دلیل اینکه بد از چاپ، کار به اتمام نمی‌رسد و مراحل دیگری تا تهیه نهایی در پیش است، دقت بسیار بالایی می‌طلبد. در اینجا دیگر نمی‌توان صفحات را به صورت مستقل و به هر شکلی که مایل باشید، چاپ کنید، بلکه بایستی به گونه ای صفحات را کنار هم قرار دهید که بعد از چاپ ماشین‌های صحافی و غیره قادر به صحافی کتاب باشند.

این عمل یعنی قرار دادن صفحات کتاب آماده دوخت و چسب شوند، فرم بندی می‌گویند.

دقت در طراحی قبل از فرم بندی


اندازه صفحات خود را به اندازه کتاب بعد از برش در مرحله نهایی، در نظر بگیرید. در این مرحله نبایستی فضای بیشتر جهت برش ، اضافه کرد. بدین ترتیب کار خود را در صفحه به شکل نهایی ببینید. مثلا چنانچه تصویری در صفحه دارید که باید در وسط صفحه قرار گیرید، آن را وسط چین کنید.
وقتی صفحات خود را در فرم بندی قرار دادید، قبل از اینکه فرم به دست آمده را جهت خروجی فیلم ارسال نمایید، چون محل های برش در فرم بایستی مشخص باشند، در نظر بگیرید که بعد از تا خوردن، فرم ها از سه طرف برش خواهند خورد.

همچنین دقت کنید که چنانچه طرح شما به گونه ای است که رنگ یا نقش از صفحه بیرون می‌زند، یعنی دور صفحات نبایستی سفید وجود داشته باشد، رنگ یا نقش را از اطراف فرم به بیرون از کادر برش بکشید که بعد از تا خوردن و برش کار نهایی سفیدی نداشته باشد، در غیر این صورت کناره‌های اطراف صفحات کتاب، بعد از برش سفیدی خواهد داشت و کار صحافی با اشکال مواجه خواهد شد.

فرم بندی برای کتاب های قطور

در این حالت فرم های چاپی روی هم قرار می گیرند.

قطع سلطانی

  • اندازه قبل از برش 49.5 * 34.5 سانتی متر
  • اندازه بعد از برش 49 * 34 سانتی متر
  • اندازه کاغذ چاپ 70 * 100 سانتی متر
  • تعداد صفحات هر طرف فرم 4 صفحه

با در نظر گرفتن تغییر اندازه های این قطع، فرم‌بندی شبیه به قطع رحلی بزرگ می‌باشد.

اندازه قبل از برش و بعد از برش: در طراحی و چاپ کاتالوگ و مجلات برای برش نهایی سه طرف کار فضایی در نظر گرفته می شود تا بعد از برش کار مرتب باشد.این فضای اضافه در کارهای مختلف متفاوت است اما معمولا چیزی حدود 3 میلی متر از هر طرف در نظر گرفته شود.

قطع رحلی کوچک

  • اندازه قبل از برش 29.5 * 21.5 سانتی متر
  • اندازه بعد از برش 28.5 * 21 سانتی متر
  • اندازه کاغذ چاپ 60 * 45 سانتی متر
  • تعداد صفحات هر طرف فرم 4 صفحه

با در نظر گرفتن تغییر اندازه های این قطع ، فرم بندی شبیه به قطع رحلی بزرگ می باشد.

قطع کتاب، قطع کاتالوگ


قطع ها و اندازه‌های مختلف کتاب(catalogue) در سراسر دنیا بر اساس ابعاد کاغذهای موجود ایجاد شده است و به دلیل کاهش پرت کاغذ و استفاده بهینه از حداکثر فضای موجود کاغذ ورقی است.

برخی از کتاب یا کاتالوگ‌های خارجی در قطعی غیر از آنچه در اینجا آمده است وجود دارد. چنانچه با کاغذهای موجود در ایران چنین قطعی را در نظر داشته باشید، پرت آن بسیار زیاد خواهد بود. ظاهرا در بعضی کشورها، بسیاری از ناشران با تولید کنندگان کاغذ در تماس بوده، ابعاد و اندازه کاغذ خود را سفارش می‌دهند. اما در ایران اگر قطعی خارج از استاندارد خودمان استفاده کنیم نتیجه آن پرت زیاد کاغذ است که کار پر هزینه‌ای خواهد بود.

بنابراین به دلیل اینکه 2 نوع کاغذ ورقی با ابعاد 70 *1000 و 90*60 در ایران موجود است و با توجه به اینکه مصرف کاغذ یکی از پر هزینه‌ترین موارد یک پروژه چاپی است، اندازه‌های استانداردی استخراج شده است که با رعایت این ابعاد پرت کاغذ به حداقل می‌رسد.

قطع‌هایی که در ادامه توضیح داده می‌شود بر این اساس ایجاد شده‌اند البته گاهی اندازه‌ها در حدود چند میلی‌متر با آنچه در اینجا آمده است متفاوت است.

جدول قطع کتاب

قطع کتاب اندازه کاغذ

تعداد صفحات هر طرف فرم

اندازه قبل از برش اندازه بعد از برش
سلطانی 700*1000 4 5/49*5/34 49*34
رحلی کوچک 60*45 4 5/29*5/21 5/28/21
رحلی بزرگ

(مدیران)

70*50 4 5/33*5/24 33*24
وزیری 70*50 8 5/17*5/24 17*5/23
رقعی 60*45 8 22*15 21*5/14
خشتی 70*50 6 23*22 22*5/21
بیاضی 70*50 4 5/34*5/24 34*24
جیبی 60*45 16 11*15 10*5/14
جیبی پالتویی 70*50 12 (24 صفحه در 70*50) 22*11

21*5/10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *