Hello world!
4 می 2018
سئوی کلاه سیاه
15 نوع سئوی کلاه سیاه در سال 2018 که رنکینگ شما را نابود می کند
1 سپتامبر 2018

درک اینکه بهینه سازی موتور جستجو و بخصوص بر SEO در سال 2018 بر سایت شما موثر خواهد بود، به مطالعه ای بر ترافیک دیتایی که دریافت می کنید، نیاز دارد. دیگر تنها؛ بررسی کلمات هدف و رتبه بندی آن ها برای ارزیابی تاثیرات کار شما بر SEO در سال 2108 ،کافی نخواهد بود. برای اینکه نتیجه ی فعالیت های شما در زمنیه ی سئو، دیده شود، باید گزارش های مختلف وسیع جدید را در این زمینه بررسی کنید.

در این مقاله، ما به ده معیار اصلی مهم که شما باید آنها را در هنگام ارزیابی سئو در نظر بگیرید، می پردازیم. یکی از بهترین روش ها برای ارزیابی  SEO در سال 2018 استفاده از کنسول سرچ گوگل است که در معیارهای زیر به نحوه استفاده از آن می پردازیم.

تعداد کلیک ها

اگر بخواهیم از Search Console آغاز کنیم، شمابه وسیله این کنسول می توانید به گزارشی دسترسی پیدا کنید، که تعداد کلیک های طبیعی سایت شما را همراه با کوئری های جستجویی که این کلیک ها را تولید می کنند، نشان می دهد. شما می توانید تعداد کلیک های دریافتی را از ماهی به ماه دیگر، مقایسه کرده و به شما این اجازه را می دهد که کوئری های جستجوی مسئول این کلیک ها را بیابید.

همچنین، این گزارش به شما این امکان را می دهد که دریابید کدام صفحه ی فرود بیشترین میزان کلیک را به خود جذب کرده و کدام المان های صفحه مسئول این کلیک ها و محرک آن ها می باشند.

برای رسیدن به این گزارش، از کنسول سرچ گوگل که قبلا با نام گوگل وبمستر تولز شناخته می شد،  Search Traffic را انتخاب کرده و بر روی Search Analytics کلیک کنید.

 SEO در سال 2018

SEO در سال 2018

شما همچنین می توانید نوع جستجو را برای عکس و متن جدا و بررسی کنید.

 SEO در سال 2018

SEO در سال 2018

تکمیل کردن اهداف در SEO در سال 2018

درک اینکه اهداف شما در SEO در سال 2018 ، باموفقیت به کمال رسیده است، نقش وسیعی در ارزیابی کمپین سئوی شما خواهد داشت. شما می توانید گزارشی را برای ارزش هدف؛ نرخ تبدیل هدف و تعداد هدف کامل شده، تهیه کنید. با فیلتر کردن نتایج به دست آمده از ترافیک ارگانیک؛ شما قادر خواهید بود که میزان تلاش خود را در سرمایه گذاری ای که انجام داده اید، مشاهده کنید.

برای همین بهتر است زیر منوی Conversions را برای بخش های Goals  و Overview چک کنید. اگر بخشی را به آن اضافه کرده و از درون لیست ، Organic Traffic را انتخاب کنید، شما می توانید گزارش را دوباره تعریف کرده و جستجوهای غیرطبیعی و پرداختی را از آن حذف کنید.

 SEO در سال 2018

SEO در سال 2018

نرخ پرش

اگر بعضی از بازدیدکنندگان یک صفحه از سایت شما را ببینند و سپس از آن خارج شوند، گوگل آنالاتیک یک پرش یا نرخ پرش 100 درصد را گزارش می دهد، که به نوع گزارشی که شما می بینید بستگی دارد.

وابسته به اینکه که شما سایت خود را بر چه پایه ای طراحی کرده اید، نرخ پرش بالا می تواند یک معیار مثبت و یا منفی باشد. نرخ بالای پرش نشان می دهد که اطلاعات درون سایت شما، آن مواردی که کاربران به دنبال آن هستند، نمی باشد، برای همین آن را ترک می کنند. از طرف دیگر، یک کوئری جستجو، کاربر را به یک صفحه در سایت شما راهنمایی می کند، که فورا نیازهای او را پاسخگو خواهد بود و او را مجبور می کند که صفحات غیر مرتبط بیشتری را ببینید.

برای اینکه نرخ پرش صفحات اصلی خود را ببینید، به بخش Behavior، Site Content  و Landing page مراجعه کنید. برای اینکه این گزارش را برای ترافیک طبیعی سایت خود ببینید، از اینکه این فیلتر را بر گزارش وارد کنید، اطمینان حاصل کنید.

 SEO در سال 2018

SEO در سال 2018

 

صفحات خروج

درک اینکه بازدیدکنندگان، از چه صفحاتی خارج می شوند، می تواند به شما درباره ی اطلاعاتی که در این صفحات وجود دارد، بینش کلی ای بدهد.

چه چیزی در صفحات خروجی با بالاترین رنک وجود دارد که باعث می شود بازدیدکنندگان بخواهند در جای دیگری به ادامه جستجو خود بپردازند؟ آیا این مساله اثر مطلبوی برای شما دارد یا اینکه شما باید این صفحات را بهتر کنید تا کاربر بیشتر با صفحه شما درگیر شود؟

با آزمایش کردن مدل های مختلف پیکربندی در این صفحات، شاید بتوانید به نتایخ دلخواه خود برسید. برای اینکه از صفحه خروج خود گزارش تهیه کنید،  به قسمت “”Behavior ، “Site Content” و “Exit Page”.

 SEO در سال 2018

SEO در سال 2018

 

رنک کلمات کلیدی

همانطور که در ابتدای این مقاله آمده است، دیگر رنک کلمات هدف، تنها معیار برای اینکه میزان اعتبار و مفید بودن SEO در سال 2018 خودرا بسنجید، نیست. هرچند، یکی از مهمترین نقش ها را برای جذب ترافیک به سمت سایت را دارد.

برای  اینکه بفهمید کدام کلمه هدف؛ بیشترین ترافیک را به سمت سایت مد نظر شما می برد، شما می توانید شانس خود را برای دستیابی به بالای صفحه جستجو نتایج بالا ببرید بدون اینکه بر روی جستجوهای پولی یا دیگر نوع های بازاریابی پولی تکیه کنید.

با استفاده از گزارش “queries” در سرچ کنسول، قادر به دیدن این که کدام کلمات هدف سایت برای سایت شما مناسب هستند، تعداد واکنش هایی که دریافت می کنید، نرخ کلیک ها، و رنک گوگل خواهید بود.

قابلیت استفاده در موبایل

گوگل بارها اعلام کرده است که وب سایت هایی که سرعت پایینی دارد یا اینکه بر روی گوشی یا تبلت کار نمی کنند، در موتورهای جستجو، رنک پایینی خواهند یافت. فهمیدن اینکه کجا، کاربران گوشی با سایت شما مشکل دارند، می تواند به شما در تنظیم و بهینه سازی آن کمک کند.

برای آنکه به گزارش مربوط به قابلیت استفاده در موبایل دست یابید، در سرچ کنسول، “Mobile Usability” را انتخاب کنید.

 SEO در سال 2018

SEO در سال 2018

ارزش طول عمر

دسترسی به ارزش طول عمر به شما این اجازه را می دهد که به ارزش هر کاربر منحصربفرد دست پیدا کرده و آن را با اهداف حرفه ای خود مقایسه کنید.

این گزراش به نسبت مابقی گزارش ها در سرویس گوگل آنالاتیک، جدید می باشند که می تواند به شما در پیش بینی سود بالقوه ای که از یک کاربر به سایت شما می رسد، کمک کند.

معیارهای مربوط به یک کاربر، شامل:  App Views, Goal Completions, Pageviews, Revenue, Session Duration, Sessions, Tenure, and Transactions می باشد.

 SEO در سال 2018

SEO در سال 2018

برای دستیابی به این اطلاعات، بر روی Audience و Lifetime Value کلیک کنید.

 خطای خزنده

اگر گوگل نتوانست با موفقیت سایت شما را کراول کند، شانس اینکه سایت شما در جستجوهای موتور جستجو آورده شود، بسیار کم خواهد بود. با درک اینکه کدام صفحات در سایت شما، بات های گوگل را از کراول کردن در سایت شما باز می دارند، می توانید به اصلاح آن ها پرداخته و باعث بهبود عملکرد آن شوید. با توجه کردن به گزارش خطای کراول شما می توانید مشکلات را قبل از اینکه بر روی رنک سایت شما تاثیر بگذارد، تصحیح کنید.

برای دسترسی به گزارش خطای کراول، بر روی گزینه های  Crawl و Crawl Error در کنسول سرچ، کلیک کنید.

 SEO در سال 2018

SEO در سال 2018

سرعت صفحات موبایل AMP

AMP یکی از موضوعاتی است که در این چند سال اخیر بخصوص بر SEO در سال 2018 اهمیت بیشتری پیدا کرده است و شما باید تا به حال برای آن در طراحی سایت صفحه خود جایی در نظر گرفته باشید.

گستردگی AMP در گوگل، افزایش سرعت و بهبود تجربه ی کاربر در موبایل را برای طراحان وب سایت با ایجاد یک چهارچوبی که برای استفاده آسان است، ممکن می سازد.

برای اینکه صفحات سایت خود را از لحاظ AMP بررسی کنید بر روی  Search Appearance و Accelerated Mobile Pages در کنسول سرچ گوگل کلیک کنید.

 SEO در سال 2018

SEO در سال 2018

 کیفیت لینک های خارجی و داخلی

لینک سازی همیشه نقش مهمی را در سئو ایفا می کرده است، اما با گذشت زمان کیفیت این لینک سازی ها از میزان آن ها اهمیت بیشتری پیدا کرده اند.

بررسی کردن کیفیت این لینک سازی ها به شما این اجازه را می دهد که سئوی خود را ارزیابی کرده و با کمپین ها و مسیرهای لینک سازی بهتری برای سایت خود قرار داد ببندید.

برای بررسی گزارش لینک سازی ها، برروی Traffic Sources،  Sources و Referral در گوگل آنالاتیک کلیک کنید.

 SEO در سال 2018

SEO در سال 2018

حال شما آمادگی این را دارید که معیار های اصلی SEO در سال 2018 را برای سایت خود در سال 2018 بررسی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *