سئو و بهینه سازی سایت تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد؟

نرم‌افزار موبایل
تاثیر اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای موبایل بر تجارت الکترونیک
9 جولای 2017
متخصص سئو
چرا به یک متخصص سئو برای سایت خود نیاز دارید؟
15 آوریل 2018

سئو و بهینه سازی سایت تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد؟

بهینه سازی سایت تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد؟

بهینه سازی سایت تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد؟

مالکان کسب و کارهای نوین، همیشه از ما می پرسند که سئو و بهینه سازی سایت تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد؟ و کی می توانند از این سرمایه گذاری طولانی مدت خود، نتیجه بگیرند؟
جواب ساده به این سوال این است که تا زمانی که بخواهید سایت شما در صفحه اول نتایج گوگل دیده شود، باید سئو به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی شما ادامه پیدا کند. ما در این مقاله به این می پردازیم که چرا شما باید هر چند وقت یک بار و به صورت منظم، سایت خود را بهینه سازی کنید.

سئو چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، پروسه ای است که باعث می شود صفحه یا اپلیکیشن مدنظر شما، توسط موتورهای جستجو دیده شوند و در نتیجه های جستجو ظاهر شود.

در پاسخ به این که چه مدت زمان طول می کشد تا صفحه ی شما در اولین صفحه جستجو ظاهر شود، باید گفت که یکی از اصلیترین و سخت ترین سوال ها، این سوال است و جواب مشخصی نیز ندارد. گوگل از بیش از 200 فاکتور مختلف برای رتبه بندی سایت استفاده می کند. هر شرکت ممکن است بیش از هزاران رقیب آنلاین داشته باشد، و یا هر عبارتی که شما می خواهید بهترین رتبه را در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد، این امکان را دارد که رقبای خود را داشته باشند.
بنابراین جواب این سوال این است که بستگی به شرایط دارد.
وارد شدن به فرآیند رتبه بندی صفحه اول گوگل، ممکن است در لحظه صورت پذیرد و یا هیچ وقت رخ ندهد. هرچند، با داشتن یک تجربه خوب از سئو، میزان رقبای کم، یک سایت خوب طراحی شده (با محتوای خوب، داشتن مخاطب فراوان، و سرعت بارگذاری بالا) و داشتن لینک های کافی، ممکن است بعد از 3 تا 6 ماه، یا حتی یک سال یا بیشتر رخ دهد.

علت تمرکز بر سئوی طولانی مدت

زمانی که شما وارد صفحه ی اول گوگل شده اید، شاید به این فکر کنید که سرمایه خود را بر روی دیگر موارد بازاریابی متمرکز کنید. ولی شما باید به بهینه سازی سایت خود ادامه دهید. چرا؟ چون شما می خواهید در سئو، بهترین باقی بمانید.

بسازید و رها کنید : اینجا کاربرد ندارد.

به سئو مانند مابقی انواع بازاریابی، فکر کنید. شما در تمام بازاریابی ها، باید اجازه بدهید که ادامه بیابد و امیدوار باشید که همیشه جوابی که شما می خواهید را بدهید. بازاریابی نیاز دارد که شما همیشه اطلاعات کافی را جمع کنید، استراتژی داشته باشید، میزان موفقیت آن را بسنجید، بالا و پایین کرده و یا حتی تغییر بدهید، و دوباره به آن سیکل باز گردید.
این اتفاق نیز برای سئو کاربرد دارد. سئو بخشی از این بازاریابی است.

تغییر هر چند وقت یکبار الگوریتم جستجوی گوگل

گوگل دائماً، الگوریتم جستجو را تغییر داده و به روز می کند تا بتواند نتایج جستجوی مرتبط را بهبود بخشیده و به کاربر نشان دهد. بنابراین، پس شما باید  همیشه اطمینان داشته باشید که استراتژی سئوی سایت شما، همیشه با الگوریتم گوگل سازگار باشد.
سایت، صفحه ی اصلی سایت و یا اپلیکیشن شما باید از پنالتی ها دوری کند. اگر سایت شما این پنالتی را دریافت کند، باید بسیار سریع آن را برطرف کنید. هرچند که بیشتر اوقات زمان بیشتری نیاز دارد تا برطرف شود.

تلاش برای باقی ماندن در رقابت

زمانی که گوگل شما را پیدا، کراول و ایندکس کرد، شما باید تمام تلاش خود را بکنید و با تمام قوا بجنگید تا در رتبه های بالا قرار بگیرید و مخاطب آن را ببیند و بر روی آن کلیک کند. زیرا شما می خواهید بالاتر از رقبای خود در جستجوها قرار بگیرید، بیشتر از آن ها کلیک بخورید و نتایج بهتری را در فروش خود کسب کنید.
شما می توانید با یک عنوان مناسب و توصیف عالی در صفحه خود، به این اهداف گفته شده دست پیدا کنید. عنوان صفحه همان لینک آبی است که در جستجو ها دیده می شود و توصیف صفحه، نوشته هایی هستند که در زیر آن دیده می شود. نشانه گذاری Schema همچنین می تواند در نشان دادن اطلاعات در نتایج گوگل به سایت شما کمک کند. تصویر زیر، یک صفحه بهینه سازی شده با عنوان و توصیف را می بینید. سیستم پنج ستاره رتبه بندی، تاریخ، تعداد رای ها، از نتایجی هستند که schema به HTML سایت اضافه می کند.

شناخت رقبا در سئو

شناخت رقبا در سئو

حضور همیشگی رقبا

اینکه مشتری به من بگوید که هیچ رقیب آنلاینی ندارد، برای من تعجب آور است. تا زمانی که آن ها در نتایج جستجو دیده می شوند، آن ها رقبای شما هستند.
شاید شما فکر کنید که اگر صفحاتی که در جستجو هستند، ولی محصول و خدماتی مانند شما را ارائه نمی دهند، پس رقیب شما نیستند. این تصور غلط است، شما در حال رقابت برای گرفتن جایی در صفحه ای یکسان در گوگل هستید، و اگر آن ها در نتایج بالاتر از سایت شما قرار بگیرند، کاربران ممکن است، اصلا سایت شما را نبینند. شما باید در این شلوغی ها دیده شوید و کاربران را تشویق کنید که بر صفحه سایت شما کلیک کنند.
برای درک بهتر این موضوع که متوجه شوید شما همیشه رقیب دارید، سرچی در موتور جستجوی گوگل انجام شده است، با عنوان ” جوراب برای مرغ ها”، چه کسی ممکن است به دنبال جوراب برای مرغ ها باشد؟ که در حقیقت، گوگل به صورت اتوماتیک جستجو را کامل کرده است، پس ما تنها کسانی نیستیم که این عبارت را در گوگل جستجو کرده ام. همانطور که در عکس زیر نیز می بینید، گوگل 12600000 نتیجه را نشان داده است، پس این بدین معنی است که 12600000 رقیب برای جوراب مرغ وجود دارد.
هرچند که هیچ کدام از نتایج، جوراب برای مرغ نمی فروشند. اما این مهم نیست، آنچه اهمیت دارد این است که، اگر شما یک شرکت فروش جوراب برای مرغ ها هستید، باید برای جلب توجه مخاطب با 12600000 نتایج دیگر رقابت کنید.

رقابت در سئو

رقابت در سئو

سئو هیچ وقت متوقف نمی شود.

برای خلاصه و مرور، سئو یکی از پروسه های ادامه دار است که باید تا زمانی که سایت یا اپ بر روی اینترنت وجود دارد، ادامه داشته باشد. اینترنت یک مکان وسیع و گسترده است. رقبا در همه جا وجود دارند.
به طور کلی سئو را بخشی از نحوه بازاریابی خود بدانید. این نیاز به تعهدی طولانی مدت دارد تا به نتایجی که باید برسید. بالاتر از رقبای دیگر قرار بگیرید. به الگوریتم گوگل وفادار باشید. پس باید سئو و بهینه سازی سایت به صورت طولانی مدت ادامه یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *