بازاریابی دیجیتال:روش‌ها و مزایای آن
21 می 2017
طراحی سایت(سرعت لود، رنگبندی، کاربرپسند بودن و امنیت)
7 ژوئن 2017

 امروزه یکی از بهترین راه‌های افزایش مشتری و تبلیغات در راستای شغل و حرفه شما شبکه‌های اجتماعی هم‌چون اینستاگرام می‌باشد.

امروزه اینستاگرام به‌دلیل در دسترس بودن، فعال بون و رابطه کاربری خوبش جزء پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در ایران به‌شمار می‌رود، و این دلیلی شده بر این موضوع که بسیاری از سازمانها،ادارات، مشاغل و افراد مشهور برای خود در اینستاگرام فعالیت داشته باشند.

اینستاگرام مانند دیگر اپلیکیشن های موبایل (فیس بوک و تویئتر و ….) است،که در ابتدا تنها روی گوشی‌های apple و تبلت‌های آیفون اجرا می‌شد و به مرور زمان بر روی سیستم عامل‌های اندروید نیز اجرا شد. در اینستاگرام با اشتراک گذاری تصاویر پیام خود را به دیگران انتقال دهید،و با فالو کردن دیگران می‌توانید آنها را دنبال کنید،دیگران نیز با فالوئر کردن شما را دنبال می‌کنند،اینستاگرام قابلیت لایک کردن و کامنت گذاشتن نیز دارد.

مزایای استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار شما


 اینستاگرام

  • بازاریابی بصری
  • تعامل بالا با دیگران
  • افزایش بازدید محصولات با ارسال کالا
  • با یک مجموعه مخاطبین هدف گذاری شما ارتباط برقرار کنید
  • ارتباط احساسی
  • ترافیک زیادی را به سایت خود هدایت کنید
  • استفاده از آن لذت بخش است

تبلیغ در اینستاگرام به چه صورت است؟


 اینستاگرام

با قرار دادن تبلیغ خود در اینستاگرام که تبدیل به یک محیط بزرگ و اجتماعی شده می‌توانید برند خود را معرفی کنید و دیگران را با آن آشنا کنید با دیده شدن برند شما به صورت مداوم در بین کاربران اینستاگرام  به تعداد زیادی معرفی می‌شوید و دیر یا زود جمع زیادی از آنها مشتریان شما می‌شوند.البته ذکر این موضوع که این کار باید به صوت هدفمند و دقیق صورت بگیرد پر اهمیت است.

گروه تبلیغات دیجیتال اولترا با داشتن مطالعه فروان در این زمینه و آشنایی و تخصص به برندسازی، و استفاده هدفمند و موثر از تصاویری که کاربران را جذب کند توانسته موفقیتی را در این زمینه به دست آورد و با علم و آگاهی در این عرصه قدم گذارد.

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام


 اینستاگرام

برای بهتر دیده شدن و شناخته شدن در اینستاگرام باید به زمان قرار دادن پست خود در اینستاگرام دقت کنید، که این موضوع خود به عوامل مختلفی بستگی دارد، مهم‌ترین آنها در زیر باشرحی از موضوع قرار گرفته است.

پتانسیل ساعات روز و روزهای هفته

اینستاگرام

بعضی از پستها تاریخ انقضاء در ساعت دارند و با گذاشتن از ساعت مورد نظر استقبالی که باید از پست بشود،صورت نمی‌گیرد. اگر بخواهیم در این رمینه مثال بزنیم: قراردادن یک پست صبح بخیر در هنگام صبح می‌تواند توجه ها را جلب کند،یا اگر شما یک رستوران هستید و می‌خواهید کاربران را از ناهار روز خود آگاه کنید،گذاشتن پست قبل از ناهار می‌تواند بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب کند ولی اگر از زمان ناهار بگذرد و شما اطلاعیه بگذارید،پست شما با شکست مواجه می‌شود.

شناخت مخاطب (سن، قشر، جنسیت و…)

اینستاگرام

مخاطبین شما، در زمان قرار دادن پستتان، تاثیر دارند. اگر شما فروشنده کتاب هستید، و با قشر دانش‌آموز و دانشجو در ارتباطید،باید توجه داشته باشید که آنها در بازه زمانی خاصی اینستاگرامشان را چک می‌کنند.

تعداد پست ها در روز

اینستاگرام

میانگین نمایش پشت شما در صفحه خانه مخاطب حداقل 4 ساعت است. اگر قرار است در طی روز چندین پست را در صفحه خود قرار دهید بهتر است این پستها را با فاصله زمانی مناسب قرار دهید و همه را در یک زمان بر روی اینستاگرام نگذارید چراکه این موضوع باعث می‌شود مخاطب شما هم از دیدن یکباره پستهای شما عصبانی شود و هم در طول روز شما را فراموش کند. قرار دادن پستها در بازه‌های زمانی مختلف باعث می‌شود که در ذهن مخاطب بمانید.

مطالعات پیاپی ما در این زمینه و با در نظر گرفتن موارد فوق بیشترین استقبال از پست‌ها در بازه‌های زمانی به شرح زیر می‌باشد.

۵ تا ۷ بعدازظهر

این بازه زمانی به طور میانگین در اکثر مواقع نرخ مشارکت بیشتری از مخاطبان را به همراه دارد و دلیل این موضوع این است که افراد بعد از ساعت کاری، مدرسه یا دانشگاه حوصله کار جدی دیگری ندارند و دلشان می‌خواهد روی کاناپه منزلشان لم داده و چرخی در اینستاگرامشان بزنند.

۹ شب تا ۱ صبح

در این بازه معمولا افراد بعد از خوردن شام و معاشرت کافی با اهل خانه، فرصت را غنیمت می‌شمرند تا در اینستاگرام سرو گوشی آب دهند.۱۲ تا ۱ هم معمولا زمانی است که کاربران تا زمانی که خوابشان ببرد، در رختخواب اینستاگرامشان را چک می‌کنند.

دلیل دیگر انتخاب این بازه زمانی، این است که بعد از آن (از ۱ تا صبح) معمولا پستی گذاشته نمی شود وکسانی که بعد از بیدار شدن از خواب اینستاگرامشان را چک می‌کنند باز هم پست شما جز آخرین پست‌ها خواهد بود و با کمی اسکرول کردن، آن را خواهند دید.

۷ تا ۹ صبح

این بازه بسته به مخاطبان پیج شما متفاوت است.به عنوان مثال این بازه زمانی، برای پیج شخصی من نتایج خوبی به همراه دارد؛ زیرا همکاران و دوستانم معمولا در سرویس شرکت و یا مسیر رفتن به دانشگاه هستند و فرصت کافی و مناسبی برای چک کردن اینستاگرامشان به شمار می‌رود.

روش هایی برای جلوگیری از  محدود شدن در اینستاگرام


 اینستاگرام

تعداد فالو ولایک خود را کنترل کنید

بعضی از کاربران باتوجه به اشتیاق خود و علاقه به پیدا کردن فالور بیشتر، در بازه زمانی کمی شروع به فالو و لایک کردن تعداد زیادی از کاربران می‌کنند،این موضوع تلگرام را بر این شک می‌اندازد که از ربات استفاده می‌کنند و درنتیجه آن‌ها را اسپم می‌کند.

اطلاعات پروفایل باید کامل باشد

یکی از راه‌های دیگر که اینستاگرام ربات‌ها و اسپمرها را تشخیص می‌دهد تکمیل نبودن پروفایل آنها است، پس برای اینکه شما جزء ربات‌ها محسوب نشوید پروفایل خود را تکمیل کنید.

برای قرار دادن پست خود زمان مشخص کنید

اینکه شما در ابتدا بسیار فعال باشید و روزانه پست‌فروانی قرار دهید و به یک‌بار از این کار دست بکشید موجب بسته شدن اکانت شما می‌گردد. اگر قرار است پستی بر روی اکانت شما قرار بگیرد بهتر است زمان دارد باشد. این موضوع به حرفه ای بودن شما نیز کمک می‌کند. حتی اگر در هفته 2 پست فقط بگذارید ولی مداوم و در زمان مشخص.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *