مدیریت اینستاگرام : افزایش فروش با بالا بردن فالوور اینستاگرام و جذب مخاطب
3 سپتامبر 2018
WordPress و HTML
تفاوت WordPress و HTML : بهترین انتخاب برای طراحی سایت
5 سپتامبر 2018

ترندهای مطرح طراحی سایت در سال 2018 ، این روزها از اهمیت فراوانی برخوردار شده اند. به عنوان یک رسانه دیجیتال، طراحی سایت نسبت به پیشگامان چاپ سنتی، تحت تغییر فراوانی قرار گرفته است. با گذشت 18 سال از هزاره جدید، این اتفاق اصلا عجیب نیست. آنچه که عجیب و سوپرایز کننده است، نحوه ی کنار آمدن طراحان با این چالش های تکنولوژی روز افزون است که به آن ها این قدرت را داده است که سایت هایی مورد پسند کاربر، تمیز، نوآورانه، سازگار با هر استایلی، سازگار با هر دستگاهی و در عین حال ساده و زیبا، طراحی کنند.

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

 

 

پیشرفت های بسیاری در سال 2017 رخ داد، از جمله اینکه استفاده کردن از موبایل بالاخره نسبت به بروزرهای دسکتاپ ارجحیت پیدا کرد. این بدین معنی است که طراحی سایت در سال 2018 این پیشرفت روز به روز بیشتر و کاربردی تر شده و در عین حال دسکتاپ نیز برای اینکه با گوشی هماهنگ باشد، بهبود یافته است. با دانستن تمام این موارد، حال نگاهی به بعضی از ترندهای جدید طراحی سایت در سال 2018 بیشتر اهمیت یافته اند، می اندازیم.

 

9 ترند طراحی سایت در سال 2018 که شما باید با آن ها آشنا شوید.

  • استفاده عمق و سایه ها
  • طرح های رنگی
  • پس زمینه متحرک
  • موبایل
  • تصویرسازی های شخصی سازی شده
  • تایپوگرافی های بزرگ و مشخص
  • لایه های گرید
  • انیمیشن های یکپارچه
  • رنگ های گرادیان

 

1. عمق و سایه در رنگبندی

استفاده از سایه ها، اتفاق جدیدی نیست، پس چرا آن را مطرح کردیم؟ هرچند سایه ها در طراحی سایت برای مدتی است که استفاده می شود، اما با توجه به اینکه بروزرهای وب، روز به روز پیشرفت می کنند، ما تغییرات هیجان انگیزی را شاهد هستیم. با استفاده از گرید ها و لایه های موازی، طراحان سایت، با سایه ها بازی می کنند تا عمق را به طراحی وارد کرده و جهانی را پشت اسکرین تصویرسازی کنند. در واقع یک عکس العمل مستقیم به طراحی فلتی که سالیان پیش عمومیت داشت، می باشد.

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

سایه ها، اثری شگفت انگیز و همه جانبه را برای افزایش زیبایی سایت و همچنین برای UX سایت، ایجاد می کند. برای مثال، سایه های نرم و ظریف بعنوان حالت های شناور، ایده ی جدیدی نست، اما ترکیب آن ها با رنگ های گرادیان متفاوت مانند آنچ که در بالا آمده است، اثری سه بعدی بر سایه گذاری قدیمی می گذارد.

 

2. تم های رنگی اشباع و پر طراوت

سال 2018 سالی است که رنگ های هیجان انگیز محبوبیت بیشتری پیدا کردند، در حالیکه در گذشته، بسیاری از برندها و طراحان با رنگ های امن وب سایت خود را در گیر کرده بودند، بسیاری از طراحان در این سال این شجاعت را پیدا کردند که از رنگ های شادتر استفاده کنند، مانند رنگ های پرطراوت، و اشباع که با هدرهایی ترکیب شده که دیگر نه تنها افقی نیستند، بلکه الان با زاویه های باز یا بسته نیز همراه می شوند.

این اتفاق با پیشرفته تر شدن تکنولوژی مانیتورها در جهت اینکه رنگ های بیشتری را پوشش دهند، بسیار راحت تر شده است. رنگ های شاد و زنده، برای برند های تازه کار مناسبترند چون می توانند به آن ها این نوید را بدهند که مخاطبان را بیشتر به خود جذب کنند. البته برای برندهایی که می خواهند از طرح های سنتی و امن گذشته فاصله بگیرند، مناسب است.

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

3. پس زمینه های محرک

پس زمینه های متحرک، راه حل خوبی برای هدایت کردن سایت به سمت داشتن یک ویدئو در پس زمینه می باشند. این انیمیشن ها در واقع جاوااسکریپت هستند که اجازه حرکت را در پس زمنیه می دهند، و زمان زیادی را برای لود شدن نمی گیرند.

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

همانطور که بارها گفته شده است، هر عکس می تواند بیش از هزاران کلمه را بیان کند، و عکس متحرک مطمئنا بیش از این عمل می کند. بخصوص، پس زمینه های متحرک می توانند به سرعت نظر مخاطب را جذب کنند، پس برندها می توانند در چند ثانیه بر روی حافظه مخاطب تاثیر مثبت بگذارند. بعلاوه اینکه، گرافیک های متحرک روز به روز در صفحات اجتماعی اهمیت بیشتری پیدا میکنند که نظر مخاطب را به سمت سایت ها نیز جلب می کنند.

4.اولویت دیده شدن سایت در موبایل

بروزرهای موبایل، هم اکنون، بطور رسمی از بروزرهای دسکتاپ گذر کرده است. امروزه تقریباً ، همه از طریق گوشی های هوشمند خود خرید می کنند و سفارش می دهند. در گذشته، این فرآیند سخت بود که کاربران به راحتی با آن کنار نمی آمدند. طراحان دریافتند که چگونه یک منوی مناسب را با زیرمنو ها، و زیر زیرمنوها، طراحی کنند.

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

حال، طراحی موبایل بالغ شده است، منوهای roll-out  مورد استفاده قرار گرفتند، که منو را برای اسکرین های کوچک به حدقل می رساند. شما نباید از عکس های بزرگ و زیبایی که مشتری برای شما می فرستد، در نسخه موبایلی استفاده کنید، اما آیکون ها بهترین گزینه برای موبایل هستند چون هم جای کمتری را می گیرند و هم کاربر راحت تر آن ها را می فهمد.

5.تصویرسازهای محرک

تصویرسازی ها عالی و همه جانبه هستند، که برای ساخت عکسهایی که زیبا و دوستانه هستند و المان جذابیت را به سایت اضافه می کنند. هنرمندان حرفه ای، تصویرسازی هایی که دارای شخصیت هستند و برای یک برند ساخته شده اند، را در سایت خود استفاده می کنند، که خواسته ی بسیاری از مارکت ها و برندها می باشد.

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

در حالیکه این ترند، برای حرفه هایی که جالب و پر انرژی هستند، عالی است، برای برندهایی که معمولاً جدی هستند نیز برای مشتریان در دسترس تر هستند. برند شما هر هویتی داشته باشد، یک تصویرسازی ای وجود دارد که با آن هماهنگ باشد.

6.تایپوگرافی های بزرگ و برجسته

تایپوگرافی همیشه یکی از ابزارهای بصری بسیار قدرتمند بوده است، که می تواند به طراحی شخیت، احساس و رنگ داده در حالیکه اطلاعات مهمی را نیز در سایت به اشتراک بگذارد. و حالا، چون رزولیشن وسایل الکترونیکی روز به روز واضح تر شده و خوانش را آسان تر می کند، ما انتظار داریم که استفاده از فونت ها بیش از قبل شود. جدا از اینترنت اکسپلورر، بسیاری از بروزرها، می توانند فونت های دست نویس را نیز با استفاده از CSS  های مربوط به وب، پشتیباین کنند. ترند حروف بزرگ، با استفاده از هدینگ های serif و sans serif به ایجاد موازیهایی داینامیک و پیشرفتنه کردن UX، و بهتر از همه آنها،  جذب مخاطب برای ادامه ی خواندن سایت شما، کمک می کند.

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

برای صفحات سایت، استفاده از هدرها، یکی از المان های سئو است و کمک می کند تا اطلاعات در یک نظمی قرار بگیرند تا خواننده آن ها را راحتتر دنبال کند. با چشم اندازی به سال 2018،  طراحان از این روش استفاده می کنند تا هدرهایی بزرگ و تاثیرگذار طراحی کنند.

7. لایه های گرید شکسته و نا متقارن

یکی ازبزرگترین تغییرات در سال 2017، مقدمه ای بر لایه های نامتقارن و غیر متعارف “شکستهگ بود، و این ترند تا سال 2018 ادامه پیدا کرد. جذابیت طرح های نا متقارن، منحصربفرد ، متمایز و گاهی اوقات تجربی بودن آن، می باشد.

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

همچنین، برندهای بزرگ، با محتوای بسیار که هنوز از ساختار گرید بندی های سنتی استفاده می کنند، انتظار می رود که روز به روز ساختارهای غیرمعمول بیشتر در وب و حتی این سایت ها دیده شود، مخصوصا برای برندهایی که می خواهند تجربه ای منحصربفرد را با کاربرانشان به اشتراک بگذارند. شرکت های سنتی، شاید به این مدل های زیبای تازه و نوآورانه اعتقادی توجهی نداشته باشند، اما برندهای بزرگتر، که می توانند کمی خطر کنند، گاهی خارج از چهارچوب عمل کرده و از این روش ها در طراحی سایت خود استفاده می کنند.

8. انیمیشن های یکپارچه

با پیشرفته تر شدن تکنولوژی بروزرها، وب سایت های بیشتری از عکس های ثابت فاصله گرفته و به دنبال راه های جدید مانند استفاده از انیمیشن ها در طراحی خود رفتند، تا مخاطبان را به سایت خود جذب کنند. برخلاف انیمیشن های که قبلا ذکر کرده ایم، ( که در پس زمینه های بزرگ استفاده می شدند)، انیمیشن های کوچک تر نیز برای جذب نگاه مخاطب در اولین برخورد آن ها با سایت، مفید هستند. برای مثال، گرافیک می تواند کاربر را در زمان لود شدن صفحه، سرگرم کند، یا به کاربر یک حالت شناور از لینک را نشان دهد. همچنین می توان از این روش در اسکرول کردن ها، منو و نقاط فوکوس سایت، استفاده کرد.

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

انیمیشن ابزار مناسبی برای درگیر کردن کاربران در داستان سایت شما است که به آن ها این اجازه را می دهد که خود را بعنوان بخشی از کاراکترهای سایت ببینند. حتی اگر شما فقط به انیمیشن از جهت اینکه یک ابزار بصری جالب برای مخاطب، علاقه مند هستید، آن ها می توانند تعامل معناداری را با مخاطبان ایجاد کنند.

9. رنگ گرادیان

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت در سال 2018

در طول چند سال گذشته، طراحی های فلت، نسبت به رنگ آمیزی های چند بعدی، بیشتر مورد پسند قرار گرفته بود، اما گرادیان ها در سال 2018 بیشتر جلوه پیدا کردند. دفعه قبلی که گرادیان ها اهمیت داشتند، انها بیشتر در سایه های طراحی های سه بعدی دیده می شدند.

اما حالا، گرادیان ها پر از رنگ و نشاط هستند. جلوه های بصری اخیر که محبوبیت بیشتری دارند، فیلتر های گرادیان بر روی عکس ها می باشند. یک پس زمینه ی ساده گرادیان، می تواند راه حل عالی ای باشد اگر شما نخواهید از دیگر عکس ها استفاده کنید.

بین رنگ های روشن، و گرادیان ها و انیمیشن های یکپارچه، سال 2018، یکی از جذاب ترین سال ها در وب می باشد. ما منتظریم ببینیم تا طراحان با چه طراحی هایی ما را غافلگیر کرده و محدودیت ها را پشت سر می گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *