بهینه سازی سایت،طراحی سایت و بازاریابی دیجیتال
سئو سایت های پزشکی و اهمیت بازاریابی اینترنتی برای پزشکان
11 دسامبر 2016
بازاریابی دیجیتال:روش‌ها و مزایای آن
21 می 2017
بهینه سازی سایت،طراحی سایت و بازاریابی دیجیتال

بهینه سازی سایت،طراحی سایت و بازاریابی دیجیتال

همیشه سئو و بازاریابی محتوا با همدیگر اشتباه گرفته می شوند و این فرضیات اشتباه در واقع به میزان ارتباط این دو و میزانی که برای هم مناسبند بر می گردد. آیا اصلا برای همدیگر مناسبند؟ مناسب نیستند؟ می شود به زور در کنار هم قرارشان داد؟
ولی حقییقت این است که این دو در کنار همدیگر تاثیر بیشتری دارند که ما در این مقاله به چرایی آن می پردازیم.

مساله: سئو و بازاریابی محتوا یکپارچه نیستند.

پیچیدگی این مساله اینجاست که سئو و بازاریابی محتوا همان قدر که از هم جدا هستند با هم یکی هستند. از آنجا که این دو از چند جهت با هم متفاوتند اما حقیقت این است که هر چند، آنها به هم دیگر هستند، همدیگر را همپوشانی می کنند، انسجام دارند و باهم ترکیب می شوند.
بعضی از مردم فکر می کنند بازاریابی محتوا نیاز به سئو را از بین می برد.

به هدلاین های پایین توجه کنید:

سئو و بازاریابی محتوا

این هدلاین ها هیچ معنی ای برای من ندارند.
چگونه سئو می تواند از بازاریابی محتوا پیشی بگیرد در حالیکه تنها راه موفقیت بازاریابی محتوا داشتن سئو است؟ چگونه شما می توانید این دو را از هم جدا کنید؟
خوشبختانه، مقداری هوشمندی هم در این سردرگمی وجود دارد مثل مقاله smallbusiness.yahoo. بازاریابان دقیق، این جدایی و تفاوت ها را می بیند و تلاش می کند تا سئو و بازاریابی محتوا را در کنار همدیگر قرار دهد.
الان زمانی است که این دو را درکنار همدیگر قرار دهید و این تنها راهی است که شما در هر دو گزینه موفق شوید.

سئو و بازاریابی محتوا

سئو و بازاریابی محتوا همدیگر را هم پوشانی می کنند.

هرگاه خواستید رابطه بین آنها را بفهمید تنها به هم پوشانی آنها فکر کنید.
در ابتدا، شکل زیر در مورد سئو و بازاریابی محتوا کاملا اشتباه است.

سئو و بازاریابی محتوا

نحوه صحیح رابطه آنها در زیر آمده است:

سئو و بازاریابی محتوا

با همپوشانی

تفاوت هایی بین سئو و بازاریابی محتوا وجود دارد.

به جای اینکه به تمام تفاوت های مختلف بین این دو موضوع بپردازیم. در اینجا فقط در دو جمله آنها را خلاصه می کنیم:

  • سئو محدود تر و فنی تر است
  • بازاریابی محتوا بیشتر گسترده و جامع تر است.

و راهی که این دو را همگرا می کنند :

  • راهی برای به کاربردن سئو در نوع گسترده تر آن این است که توانایی فنی خاص سئو را برای بازاریابی محتوا به کار برد.
  • برعکس، تنها راه برای بازاریابی محتوا استفاده از تکنیک سئو برای موفقیت آن است.

چگونه سئو و بازاریابی محتوا در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

یکی دیگر از راه های بررسی انها بدین گونه است که سئو تقاضا می دهد. بازاریابی محتوا از تمام نیروی خود استفاده می کند تا این تقاضا را تکمیل می کند.

فرض کنید این گفتگویی بین دو شخص است.سئو و بازاریابی محتوا

 سئو نیازها را مشخص میکند و بازاریابی محتوا این نیازها را برطرف میکند.

نکاتی که در ادامه آمده است، دقیقا نیاز سئو مشخص شده و اینکه چگونه بازاریابی محتوا آن را بر طرف کرده هم آمده است.

سئو درخواست محتوا می کند و بازاریابی محتوا تولید محتوا می کند.

چیزی به نام سئو بدون محتوا وجود نخواهد داشت. شما نیاز به کلمات، مقالات، جملات، و کلمات هدف دارید.
من می دانم چیزی که می خواهم بگویم کلیشه است ولی حقیقت دارد: محتوا پادشاه است. ما درباره این موضوع بحثی نداریم. صنعت سئو کاملا وابسته به یک موضوع است: محتوا، محتوا، محتوا.

و بازاریابی محتوا درباره چیست؟ تماما درباره محتوا است. کاربرد عملی سئو را می توان در بازاریابی محتوا دید.

هنگامی که سئو فریاد می زند “ما نیاز به محتوا بیشتری داریم” بازاریابی محتوا پاسخ می دهد “باشه من ترتیبش را می دهم.”

سئو درخواست کلمات هدف می کند. بازاریابی محتوا به معنی استفاده از کلمات هدف است.

خصوصیت دیگر سئو کلمات هدف هستند.

هیچ کس نمی تواند در مورد این مساله که کلمات هدف بخش مهمی از سئو است، بحث کند. جستجو کردن آنها، استفاده کردن از آنها، و ردیابی رتبه تان نسبت به این کلمات هدف در SERP

چگونه باید از کلمات هدف استفاده کرد؟ چگونه همه جستجوهای مربوط به آن به صورت عملی به کار می روند.

این مسله بازاریابی محتوا نامیده می شود. تنها راه برای استفاده از کلمات هدف این ست که شما آنها را درون محتوا ها به کار ببرید. بازاریابی محتوا شامل محتواهایی درجه یک، نوشته شده با انسان و استفاده از کلمات هدف برای مورد هدف قرار دادن قشر خاصی از مردم هستند.

بدیهی است، سایت Panda اگر شما اصرار بیش از حدی در استفاده از کلمات هدف در صفحاتتان داشته باشید و بهینه سازی زیاد از حدی انجام دهید شما را از گردونه رقابت خارج می کند. اما اگر سئو همراه با بازاریابی محتوا به کار برده شود و آنها با هارمونی و تعادل در کنار هم قرار بگیرند سایت شما با هیچ مشکلی روبرو نخواهد شد.

سئو تقاضای بک لینک می کند و بازاریابی محتوا این بک لینک ها را به سئو معرفی می کند.

این رویای سئو تنها زمانی به حقیقت می پیوندد که شما محتوایی خاص و ستاره ای را ایجاد کنید.

شما می توانید لینک هایی توسط شرکت های تولید کننده ایجاد کنید. سعی کنید آنهایی را که معتبر هستند انتخاب کنید.

اما بهترین راه برای تولید و ایجاد لینک ها ایجاد محتوایی منحصربفرد است و بگذارید لینک های بسیاری به سمت آن سرازیر شود. این راه یکی از موفقترین روش های سئو است. اگر شما می خواهید بک لینک ها بخشی از سئویتان باشد باید آن را بخشی از بازاریابی محتوایتان قرار دهید.

بهترین روش برای بک لینک این است که محتوایی تولید کنید که ارزش لینک زدن داشته باشد.

سئو بهینه سازی فنی داخلی سایت را می خواهد. بازاریابی محتوا نیاز به تجربه کاربری دارد.

من پیش بینی می کنم که بعضی از سئو کارها با این نکته مخالفت می کنند، حداقل با بخشی از آن . به همین دلیل، سئو تنها درباره مقالات بلاگ ها، کلمات هدف و بک لینک ها نیست. سئو درباره بهینه کردن robot.txt، تقویت ابرداده ها، استفاده از تگ های مناسب و استقاده از نقشه سایت مناسب، می باشد. مسائل فنی ای مانند این چنین.
بله درست است. این موضوع به صورت مماسی برای بازاریابی محتوا هم وجود دارد.

این بهینه سازی فنی در واقع برای بهتر کردن شرایط برای کاربران استفاده می شود؛ چه کاربر جستجو و انتخاب کند، یا محتوای شما را می خواند. این صحیح است که این پیشرفت ها را از دیدگاه یک تجربه کاربری ببینید. این مسائل فنی سئو برای خدمت کردن به کاربر و بهتر کردن محتوا مورد استفاده قرار می گیرند.
ارتباط بین محتوا و سئو جدایی ناپذیر است. چرا شما نیاز به یک نقشه سایت دارید؟ برای اینکه مردم راحتتر بتوانند محتوا را پیدا کنند و به آن دسترسی داشته باشند. چرا شما یک robots.txt بهینه سازی شده نیاز دارید؟ برای اینکه موتورهای جستجو بهتر بتوانند سایت شما را تشخیص دهند، پس کاربران محتوای شما را ببینند. چرا شما نیاز به تگ های صحیح در مکان های مناسب نیاز دارید؟ تا محتوای شما بتواند ایندکس بگیرد، نتایح صحیح تری دریافت کند و افراد بیشتری محتوای شما را بخوانند.
همه این ها به محتوا بر می گردند.

سئو یک خروجی ثابت تقاضا می کند. بازاریابی محتوا نیاز به ثبات دارد.

گوگل محتوای تازه را بیشتر ترجیح می دهد و مدت هاست که چنین خاصیتی دارد. اگر شما سئو را بشناسید، می دانید که محتوای تازه به سرعت ایندکس می شود و در مکان بالاتری در SERP قرار می گیرد. وقتی محتوای تازه بر روی سایت قرار می گیرد سایت در SERP بالاتر قرار می گیرد.
سئوی خوب، نیاز به خروجی ثابتی از محتوا دارد. خروجی ثابت یعنی شما بازاریابی محتوا را به صورت ادامه دار، به خوبی و با رعایت نکات اصلی انجام دهید.

نتیجه گیری

دو مساله باید در اینجا بیان شود:

شما سئو کار حرفه ای نخواهید بود اگر شما بازاریاب محتوا نباشید و شما بازاریاب محتوا نخواهید بود اگر سئو کار خوبی نباشید.

تمام تلاش های شما برای سئو به شکست می رسد اگر شما برای بازاریابی محتوایتان تلاش کافی نکرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *